La o zi după ce a prezentat proiectul de buget, premierul vine cu câteva precizări. Se vor reduce acele sporuri care nu sunt prevăzute în Codul Muncii. Astfel, nu vor fi afectate sporurile de vechime şi de noapte. Prima modificare adoptată de noul Guvern îi priveşte pe angajaţii care muncesc peste program.
"În acest an cu resurse limitate vom folosi aceste compensaţii cu ore libere, nu prin plata directă," a precizat premierul Emil Boc.
Premierul mai spune că sporul acordat persoanelor care lucrează pentru atragarea de fonduri europene va fi de până la 75% şi se va acorda numai pe bază de performanţe. Tot în reducerea cu 20% a cheltuielilor din sectorul bugetar, se va înscrie şi diminuarea stimulentelor care, în unele cazuri, reprezintă de 4 ori valoarea salariului de bază.
"Aceste sporuri mergeau de la 50% la 100%. Vechiul guvern a acordat 75%, indiferent dacă angajaţii reuşeau să atragă sau nu fondurile comunitare", a completat Boc.
De pe lista sporurilor vor mai fi tăiate sporul pentru limbi străine, iar sporul de antena va fi acordat numai acolo unde exista periculozitate, pe bază de măsuratori.
Emil Boc: Tăierea sporurilor va deveni operabilă din martie - aprilie 2009
Publicat la 30.01.2009, 18:11:33
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
BREAKING. Bursa de la București explodează luni: BET urcă peste 4%, iar Cris-Tim câștigă aproape 15%
Piețe financiare
Curs BNR valabil 6 octombrie 2026: Euro scade la 5.3306 lei. Leul se apreciază

Piețe financiare
Bursa americană pierde din amploare. S&P 500 scade, în timp ce banii se concentrează pe AI, cipuri și energie
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3447 lei, franc la 5.7347 lei
Piețe financiare
