Potrivit normelor metodologice la legea privind stimularea încadrării în muncă a elevilor şi studenţilor, publicate, marţi, în Monitorul Oficial, de stimulentul lunar beneficiază firmele care angajează elevi şi studenţi în perioada de vacanţă, prevăzută de lege, cu un contract individual de muncă pe durată determinată sau cu un contract de muncă temporară.
Stimulentul oferit va fi de jumătate din salariul minim brut pe ţară, stabilit prin hotărâre de guvern. Pentru anul 2007, salariul minim brut este de 390 de lei.
Angajatorii care încadrează elevi şi studenţi anterior datei de începere a vacanţei legale nu vor beneficia de ajutorul menţionat mai sus. Perioada maximă de acordare a sumei lunare este de 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic.
Pentru acordarea stimulentului financiar, angajatorii trebuie să încheie o convenţie cu agenţia pentru ocupare judeţeană sau a municipiului Bucureşti în termen de 30 de zile de la data angajării elevilor şi studenţilor. Suma reprezentând stimulentul se deduce de către angajator din contribuţia de asigurări de şomaj datorată, pe care acesta este obligat să o vireze lunar în contul asigurărilor pentru şomaj.
Sursa: Newsin
Firmele care angajează elevi şi studenţi în vacanţă primesc jumătate din salariul minim
Publicat la 17.07.2007, 16:34:52
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
