Asta cu toate că, la momentul semnării contractului, legile în vigoare permiteau achiziţionarea de locuinţe noi prin taxare inversă. În această situaţie se regăsesc sute de români, obligaţi acum la plata a mii, chiar zeci de mii de euro în plus faţă de calculele iniţiale.
"Dacă a fost o achiziţie cu achitarea preţului în rate, atunci se poate evita plata TVA-ului în 2008. Dacă însă contractul a fost structurat ca o serie de plăţi în avans şi dreptul de proprietate o să se transforme cândva în 2008 sau 2009, atunci partea din plăţi care o să aibă loc după 1 ianuarie 2008 o să fie supusă TVA-ului. Contează momentul transferului dreptului de proprietate", a explicat Alexandre Milcev, de la Ernst&Young.
Potrivit normelor de aplicare a Codului Fiscal, există cazuri în care cumpărătorii nu vor avea de suferit, dar ele sunt reduse. Condiţiile sunt legate de prevederile contractului, mai ales de momentul transferului dreptului de proprietate.
Firmele vor plăti TVA pentru locuinţe
Publicat la 09.01.2008, 09:33:28
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
