money.ro
🔔 Alerte
Piețe financiaremoney.ro

Pogea: Am optat pentru impozitul forfetar pentru a nu fi nevoit să creştem toate taxele

Publicat la 15.04.2009, 06:51:07

Distribuie:WhatsAppFacebookX
Pogea: Am optat pentru impozitul forfetar pentru a nu fi nevoit să creştem toate taxele
Urmărește money.ro pe Google News

Ministrul Gheorghe Pogea spune că impozitul forfetar este cea mai lejeră condiţie care ar fi putut fi impusă firmelor din România.

"Nu vor fi afectate companiile care îşi suspendă legal activitatea, nu vor fi afectate start-upurile, companiile care îşi desfăşoară activitatea in primii ani şi care realizează cheltuieli şi pierderi şi nu putem să le afectăm", a declarat ministrul de Finanţe.

În acest condiţii, autorităţile speră că impozitul forfetar care se va aplica de luna viitoare va duce la creşterea veniturilor bugetare mai cu seamă că, potrivit unei analize realizate de ministerul Finanţelor, peste 100 de mii de firme au declarat, anul trecut, o cifră de afaceri între 0 şi 10.000 de lei. Secretarul de stat Gabriela Iordache spune că aceste firme sunt fie inactive şi atunci introducerea impozitlui forfetar nu le va afecta, fie evită prin orice mijloace să achite taxele la stat.

"Nu te poţi chema o afacere care să aducă valoare socială în care 1800 de lei plătiţi lunar înseamnă pentru tine ca firmă că dai faliment", a declarat Graţiela Iordache, secretar de stat la ministerul Finanţelor.

Graţiela Iordache spune că măsura impozitului forfetar va fi aplicată şi anul viitor.

"În mod cert va fi aplicată şi in 2010, ceea ce vă pot spune este că această variantă, propusă de mediul de afaceri, patronate şi susţinută de sindicate, este o variantă suportabilă pentru mediul de afaceri", a mai adăugat Graţiela Iordache.

Datele Ministerului de Finanţe arată că în primul trimestru, statul a încasat aproape 38 de miliarde de lei, cu 6,2 la sută mai puţin decât anul trecut. Cheltuielile au crescut, în schimb, cu peste 14 la sută, mai ales din cauza facturilor restante din 2008. Introducerea impozitului forfetar, de la 1 mai, va obliga fiecare firmă din România, indiferent dacă are sau nu profit, să achite la stat minim 340 de euro, iar din 2010 cel puţin 500 de euro.

Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.

Newsletter zilnic money.ro

BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.

Urmărește pe Google NewsAdaugă ca sursă preferată

Articole înrudite