Crește salariul minim brut! Guvernul va majora salariul minim brut, inclusiv în firmele private, de la 3.300 de lei la 3.700 de lei, începând cu data de 1 iulie 2024, a transmis PSD.
„Creșterea salariului minim la 3.700 de lei, anunțată de premierul Marcel Ciolacu pentru data de 1 iulie 2024, va ridica veniturile salariale la nivelul corespunzător pentru introducerea mecanismului de majorare automată a salariilor, conform prevederilor din Directiva europeană. PSD consideră că orice efect pozitiv din economie trebuie să se reflecte și în veniturile salariale ale cetățenilor”, precizează politicienii social-democrați, în comunicat.
De asemenea, PSD, în colaborare cu ministrul social-democrat al Muncii, Simona Bucura-Oprescu, va propune un act normativ prin care va fi „definit un mecanism automat pentru majorarea anuală a salariului minim din România”.
Politicienii aflați acum la guvernare afirmă că își propun astfel ca, până la finalul anului 2024, România să se alinieze la Directiva europeană privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană, arată Start Up Cafe „Introducerea salariului minim european va constitui un beneficiu important în special pentru salariații din sectorul privat, unde există cel mai mare număr de angajați încadrați cu acest nivel minim de salarizare”, susțin cei de la PSD.





