Mai exact, pentru o companie cu o cifră de afaceri între 0 şi 52 mii de lei (12 mii de euro), impozitul minim anual este de 2.200 de lei, iar prima tranşă este de 367 de lei (2.200 împărţit la 12 luni, suma urmând să fie înmulţită cu 2 luni, respectiv mai şi iulie). “Începând cu trimestrul al treilea, companiile vor plăti valoarea trimestrială a acestui impozit”, a explicat Doroş.
Microîntreprinderile au o cotă de impozitare de 3% din venituri pentru 2009, dar nu mai puţin de valorile minime stabilite pentru toate celelalte firme în funcţie de intervalele amintite. Astfel, microîntreprinderile care obţin venituri spre pragurile de jos ale intervalelor vor plăti mai mult decât cota de 3%. Firmele care înregistrează profit vor plăti în continuare un impozit de 16%, dar nu mai puţin de limita minimă aferentă intervalului de venituri în care se încadrează. Impozitul minim pe profit a intrat în vigoare de la 1 mai, iar cei care sunt scutiţi de plata acestei taxe sunt persoanele fizice autorizate, firmele suspendate, start-up-urile, firmele care se aflau în inactivitate anul trecut şi îşi reiau activitatea în acest an.
Tranşa de impozit minim aferentă T2 se plăteşte pânã pe 27 iulie
Publicat la 21.07.2009, 21:00:00
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3306 lei, franc la 5.7358 lei

Piețe financiare
BREAKING. Bursa de la București explodează luni: BET urcă peste 4%, iar Cris-Tim câștigă aproape 15%
Piețe financiare
