Supraputerea care provoacă îngrijorare, atât în Europa, cât şi în SUA

Google nu este doar cel mai mare motor de căutare din lume. Firma, filială din 2015 a gigantului Alphabet, este şi un imperiu financiar, lider mondial al publicităţii onine. Anul trecut, 86% la sută din veniturile lui Google, adică peste 95 de miliarde de dolari, au fost generate de publicitate. Pe de altă parte, din anul 2000 şi până azi, Google a cumulat beneficii de 125 de miliarde de dolari, lucru care demonstrează sănătatea financiară extraordinară de care se bucură firma.

 

Motorul de căutare imaginat şi creat acum două decenii de Serghei Brin şi Larry Page într-un garaj din Menlo Park, California, avea la origine un singur ţel: acela de a organiza informaţia de pe internet, reaţea mondială proaspăt apărută atunci şi în plină dezvoltare. Numele de Google vine dealtfel de noţiunea de „gogol” care este numărul care începe cu cifra 1 şi este urmată de o sută de zerouri, sau 10 la puterea 100. Numele se referă deci la practic infinita informaţie pe care cei doi plănuiau s-o ordoneze. Contrar legendei însă, idea genială din spatele lui Google nu este a lui Brin şi Page. Cei doi doar au reluat şi ameliorat un algoritm al informaticianului John Kleinberg. Acesta din urmă pusese la punct un sistem pentru a măsura importanţa unei informaţii în raport cu o alta observând de câte ori fiecare dintre ele a fost citată ca sursă. O tehnică pe care creatorii Google o vor aplica pentru a da naştere clasificatorului PageRank.

 

mai multe, pe capital.ro 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed