Telefonul Pacientului, linie gratuită pentru semnalarea problemelor din spitale

Printr-un apel la numărul 0800 800 242, în intervalul orar 08.00-16.00 puteţi semnala problemele cu care v-aţi confruntat în instituţiile medicale şi neregulile din sistemul de sănătate.

 

„Să ne adreseze si nouă problema respectivă, noi o documentăm pentru că e foarte important să avem date reale şi verificate si în măsura în cre lucrurile nu se rezolvă la primele verificări făcute la spital, la Casa judeţeană sau la autorităţile locale, vom adresa aceste probleme grave de încălcări ale drepturilor pacientilor, către Ministerul Sănătăţii, Casei Naţionale şi Ministerului Muncii”, declară Iulian Petre, vicepreşedinte COPAC.

 

Iniţiatorii proiectului nu sunt însă nici ei convinşi că vor avea succes deplin cu acest demers.

 

„Sunt lucruri foarte greu de dovedit, e o problemă pe care o vom avea şi noi nu putem să semnalăm public anumite încălcări penale ale drepturilor pacienţilor decât dacă avem nişte dovezi. Dacă sunt martori, dovezi scrise sau lucruri recunoscute de părţile celelalte”, completează Iulian Petre.

 

Şi reprezentanţii Guvernului sprijină demersul Asociaţiilor de Pacienţi.

 

„Această iniţiativă a Asociaţiei Pacienţilor este o iniţiativă de informare, acest telefon la care pacientul poate să sune si să sesizeze o încălcare a drepturilor”, specifică Vasile Cepoi, consilier guvernamental.

 

Pacienţii spun că ar apela cu încredere la acest număr, mai ales în contextul situaţiei actuale din sistemul sanitar.

 

Pe baza tuturor acestor sesizări, iniţiatorii proiectului vor întocmi rapoarte de monitorizare a drepturilor pacienţilor, pe care le vor prezenta public.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed