Tot mai multe ţări cheltuiesc sume mari de bani pentru a-şi promova brandurile naţionale

Andalusia, te iubeste! Cu acest slogan, una dintre cele mai importante regiuni din Spania atrage anual peste 2 milioane de străini. Întreaga Spanie este un magnet pentru turiştii care vin să vadă toreadorii, dansatorii de flamenco sau să viziteze Sagrada Familia a lui Gaudi. De astfel întreg brandul de ţară se concentrează pe operele marilor artişti spanioli. Tocmai de aceee sloganul folosit de iberici de ani de zile este „Spain is different”. Guvernul vrea să atragă mai mulţi turişti printr-un program social pentru cei care aleg Spania ca destinaţie de vacanţă. Reducerile pachetelor turistice ajung şi la 70%.

O altă ţară care s-a bucurat de succes în procesul de branding a fost Polonia. În 2002, Ministerul Afacerilor Externe a plătit zeci de mii de euro pentru un logo care să poată fi folosit pentru a promova turismul şi comerţul Poloniei. Produsul final a fost un zmeu alb-roşu, a cărui coadă este ţinută de un personaj care dansează şi care are forma literei „K” din numele ţării: „Polska”. Alegerea zmeului pe post de logo al Poloniei a fost ca şi cum ai găsi „aur pe stradă”, au declarata atunci oficialii.

Noua Zeelandă a surprins plăcut în 2007 când a lansat un nou brand naţional, „Noua Zeelandă educată”, cu scopul de a atrage studenţi străini către „produsele” educaţionale ale ţării. În camapania de rebranding, Education New Zealand a asamblat o minge uriaşă de rugby lângă Turnul Eiffel în timpul campionatului mondial de rugby din Franţa. Pe minge a apărut mesajul „100% Pure New Zealand”, ceea ce însemna o extindere a brandului naţional şi a proiectelor politice şi economice ale ţării. Mesajele centrale ale campaniei au fost: tinereţe, turism şi bune cunoştinţe economice.

Germania şi-a propus să lanseze o serie de campanii care să îmbunătăţească imaginea ţării peste hotare pentru a înlătura prejudecăţile legate de regimul nazist. Nemţii au recunoscut că unele prejudecăţi nu vor putea fi şterse din mintea oamenilor, dar au încercat să scoată în evidenţă anumite aspecte ale societăţii:că au cele mai scurte zile de muncă, că îşi iau cele mai lungi vacanţe din Europa. Una dintre campanii a fost lansată în Franţa şi a avut ca scop încurajarea tinerilor francezi să vadă Germania ca o ţară „sexy”, sub mottoul „Sunt atâtea lucruri pe care le putem face împreună”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed