Toţi românii aveau un cal înainte de a intra în UE – motivul pentru care exportăm multă carne

Jurnalistul francez Jean-Marc Sylvestre a publicat pe blogul personal datele care, potrivit domniei sale, sunt ţinute departe de ochii publicului.

 

În primul rând, scrie , francezii ar trebui să ştie că nu este vorba despre o criză sanitară, ci despre una alimentară. Carnea de cal nu reprezintă un pericol pentru sănătate, dar, deoarece calul a devenit un animal „sfânt” în ultimii 30 de ani, s-a renunţat la a fi consumată. Din această cauză preţul său a scăzut foarte mult şi a devenit atractiv pentru escroci, care o vând drept carne de vită.

 

Victima în acest scandal ar fi, de fapt, societatea care a produs lasagna, Findus, şi cei 500 de angajaţi ai săi. Ar fi fost imposibil ca societatea, care nu va mai putea vinde nimic, să îşi fi asumat riscul de a vinde deliberat carne de cal în locul celei de vită.

 

Jurnalistul francez lasă problema românească, cea mai „amuzantă”, la sfârşit. Traducem integral partea din textul original referitoare la România.

 

„V-aţi întrebat vreodată de ce România a devenit cel mai mare furnizor de carne de cal din Europa, în foarte scurt timp? Ei bine, pentru că România a intrat în UE în 2007. Până la acea dată, principalul mijloc de locomoţie era calul: căruţe trase de cai. În agricultura românească, muncile câmpului erau făcute de către utilaje trase de cai.

 

Din acesată cauză, în România existau milioane de cai, aprope la fel de mulţi ca şi românii. Fiecare român avea un cal.

 

În momentul intrării României în Europa, Bucureştiul a trebuit să se conformeze reglementărilor din domeniul tratării deşeurilor animale, a poluării. Tratarea excrementelor de cal şi hrănirea cailor deveniseră o adevărată bătaie de cap. Pe scurt, s-a început prin a limita circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală în oraşe şi apoi la sate. Drept rezultat, milioane de cai  au rămas în şomaj şi au luat drumul abatoarelor. Mutaţia a fost cu atât mai rapidă cu cât românii au descoperit visul automobilului graţie Loganului, primul model Dacia fabricat de către Renault pentru piaţa locală.

 

Directorul general de la Renault, Louis Schweitzer, ne spusese că delocalizarea maşinilor low-cost era doar pentru pieţele locale. Ei bine, românii au dat caii deoparte ca să circule în maşini cu benzină. Au apărut deci, dintr-o dată, milioane de carcase şi carne de cal, care au ajuns în lasagna. Dar să fiţi siguri că Louis Schweitzer şi  Renault, care are un succes nebun în Europa de Est, nu au nimic de-a face cu asta. Evident. „

 

Pe lângă faptul că materialul jurnalistului francez este prost documentat (România a fost al cincilea furnizor de carne din Europa în 2011, după Franţa), materialul este scris şi într-un ton ironic, ce poate duce atingere imaginii României.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed