Un Opel Insignia cu 108.000 km la bord are, de fapt, peste 400.000 și a fost lovit. Cum ajung epavele din Occident maşini bune în România

E mai probabil că vei găsi acul în carul cu fân decât o mașină second hand cu kilometri reali, afirmă specialiştii din domeniu. Să măsluiești kilometrajul a devenit aproape un sport național, dar nimeni și nimic nu poate opri această pseudoindustrie care produce pagube de sute de milioane de euro anual și care, mult mai important, ne pune viața în pericol.

 

 

CAZUL 1. Volvo din Belgia

 

Am inițiat în urmă cu câteva săptămani o investigație jurnalistică pentru a descoperi dacă se mai vând epave din Occident pe piață din România că mașini second hand de calitate.

 

Am început căutarile pe site-urile de vânzări auto și am identificat câteva modele din gamă medie de preț. Prima tintă a fost și cea mai scumpă din cele verificate: un Volvo XC60, model 2011, motor de 2 litri, tapițerie din piele, cu numere de Belgia. „Kilometrii sunt reali. Vă arăt și cartea de service, o am aici“, a declarat proprietarul unui parc auto din Constanța. Am insistat că nu e nevoie, dar cartea a fost scoasă imediat din torpedo. Mai multe ștampile din Belgia ar fi atestat kilometrajul real: 108.000 km. Am încercat să verificăm informația după seria de sașiu a mașinii (VIN – Vehicle Identification Number), afișată în parbriz.

 

Reprezentanții dealer-ului Volvo din Constanța, Exclusiv Auto, ne-au explicat că acest lucru se poate face numai dacă ne prezentăm cu proprietarul mașinii la ei la service. Destul de dificil pentru cel care cumpără o mașină, mai ales când e înmatriculată în altă țara și când vânzătorul ar avea ceva de ascuns. Am scris un e-mail către Volvo Belgia în care rugăm să ni se transmită kilometrajul înregistrat în sistemul lor. Surpriză: răspunsul a venit în câteva ore. După ce ne-au mulțumit pentru interesul arătat unui Volvo second hand, belgienii ne-au spus că, potrivit sistemului lor intern, mașină avea 137.571 km în februarie 2016. „Din păcate, Volvo Căr Belux nu va poate oferi și alte detalii despre mașină. Într-adevăr, istoricul de service al mașinii este proprietatea fostului/foștilor proprietar(i), dar și a unuia dintre dealerii unde a fost făcut serviceul.

 

 

Vă sfătuim să cereți cartea de service a mașinii, în care ar trebui să găsiți toate detaliile despre întreținerea mașinii și despre kilometrajul acesteia la fiecare revizie“,ne-a răspuns Aurore Lootens, consilier clienți Volvo Belux.

 

 

CAZUL 2. Opel din Germania

 

 

Am trecut la un alt exemplu: un Opel Insignia break 2010, adus din Germania, înmatriculat în România, care avea la bord 108.000 km și se vindea cu 8.100 de euro. Piele, cutie automată, scaune încălzite etc. Aproape prea frumos că să fie adevărat. La o inspecție vizuală sumară se observă că în farul dreaptă a intrat apa și chiar niște insecte și că la ușile din dreaptă chederele nu erau alineate. Nu suntem însă specialiști și, pen tru un om obișnuit, nimic nu părea în neregulă. Am trimis un e-mail către Opel România, care ne-a redirecționat către unul dintre dealerii locali. Am apelat la Rădăcini Motors Constanța. Răspunsul lor pare halucinant, mai ales după experiență cu Volvo Belgia. „Pentru a va putea oferi istoricul acestui auto, trebuie să obțineți acordul proprietarului, implicit trebuie să fie de față la citirea istoricului. Fără acordul acestuia, nu va pot ajuta“, ne-a răspuns Serhan Mustafa, consilier recepție service. Am adresat întrebarea și pe pagină oficială de Facebook Opel România, iar de acolo am primit un răspuns rapid. „Multumim pentru mesajul tău. În primul rând, te felicităm pentru alegerea făcută, apoi, credem că e important să știi că pe această mașină au fost raportate lucrări de reparație în Germania, având transmis un rulaj mai mare de 400.000 km“, ne-a răspuns echipă Opel România. Așadar, o mașină lovită, cu peste 400.000 de km, este vândută aici de un „unic proprietar“ cu un kilometraj dat înapoi cu 300.000 de km. Nu mai e nimic de adăugat.

 

mai multe, pe romania libera

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed