Val de nereguli în domeniul feroviar. Ce a descoperit ANPC

Controale masive realizate de cei de la ANPC. Au fost descoperite numeroase nereguli. Potrivit ultimelor informații, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dat 89 de amenzi în valoare de circa 700.000 de lei în urma unor controale la companiile feroviare.

De asemenea, în urma verificărilor au fost opriți temporar de la funcționare 27 de operatori economici pentru grave nereguli din județele Prahova, Caraș Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureș, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galați și Buzău.

„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, în primele 4 luni ale acestui an, o campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislației în domeniu, în ceea ce privește serviciile oferite consumatorilor la desfășurarea activității în transportul feroviar. Sub coordonarea comisarului șef al Regiunii Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, echipele de control din întreaga țară au verificat 109 operatori economici”, potrivit unui comunicat de presă.

Referitor la sancțiuni, acestea au fost date în urma abateri constatate care țin de condiții igienice necorespunzătoare a garniturilor de tren. Vagoanele prezentau geamuri și uși de acces cu fisuri, cotiere defecte cu partea metalica neacoperită, tapițeriei inexistentă sau deteriorată, perdele de protecție pătate și murdare.

Neregulile descoperite de ANPC

În plus, nici grupurile sanitare nu erau sigure pentru călători. Vagoanele foloseau toalete neigienizate sau igienizate parțial, ce degajau un puternic miros de dejecții, cu pisoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fără capac și fără apă.

Antena 3 mai notează că pe lângă aceste nereguli, ANPC a sesizat că siguranța călătorilor era pusă în pericol încă de pe peron, acolo unde erau prezente coșuri de gunoi ruginite, porțiuni denivelate cu armătura de metal ieșită prin beton-la vedere, folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron cele existente fiind și deteriorate.

O altă neregulă ține de neafișarea informațiilor corecte și complete la ghișeele de bilete, prezentarea unor tarife în moneda euro, fără a fi afișat cursul de schimb valutar al BNR, precum și informare incompletă cu privire la reclamațiile consumatorilor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed