AcasăEconomieVânzările de proprietăţi imobiliare în metaverse au depăşit 500 de milioane de...

Vânzările de proprietăţi imobiliare în metaverse au depăşit 500 de milioane de dolari anul trecut; în 2020 s-ar putea dubla

Vânzările imobiliare pe cele patru mari platforme metaverse au atins 501 milioane USD în 2021, potrivit MetaMetric Solutions.

În ianuarie, vânzările au depăşit 85 de milioane de dolari, a spus furnizorul de date metaverse şi se preconizează că, în acest ritm, vânzările ar putea ajunge la aproape 1 miliard de dolari în acest an.

Creşterea recentă a vânzărilor a fost declanşată de anunţul Facebook din 28 octombrie că îşi schimbă numele în Meta pentru a se concentra pe metaverse.

Vânzările imobiliare au crescut de aproape nouă ori, la 133 de milioane de dolari, în noiembrie, potrivit MetaMetric.

Creşterea vânzărilor a scăzut de atunci, dar totalul vânzărilor din ianuarie va fi în continuare de peste 10 ori mai mare decât nivelul din ianuarie 2021.

Un raport de la BrandEssence Market Research a constatat că piaţa imobiliară metaverse este de aşteptat să crească la o rată anuală cumulată de 31% pe an, din 2022 până în 2028.

”Există riscuri mari, dar şi posibile recompense mari”, a spus Janine Yorio, CEO al Republic Realm, un investitor imobiliar metaverse şi o firmă de consultanţă.

Republic Realm a plătit o sumă record de 4,3 milioane de dolari pentru teren în cea mai mare platformă imobiliară metaverse, Sandbox. Compania dezvoltă 100 de insule, numite Fantasy Islands, cu propriile vile şi o piaţă aferentă de bărci şi jet ski-uri. Nouăzeci dintre insule s-au vândut în prima zi pentru 15.000 de dolari fiecare, iar unele sunt acum listate pentru revânzare pentru mai mult de 100.000 de dolari.

Pentru investitori, marea întrebare este cum să atribuiţi valoare şi risc unui activ a cărui raritate este artificială şi al cărui viitor este necunoscut.

Peste o duzină de platforme vând acum proprietăţi imobiliare în metaverse, iar altele noi apar aproape săptămânal.

Până acum, vânzările imobiliare s-au concentrat pe ”Big Four”, respectiv Sandbox, Decentraland, Cryptovoxels şi Somnium.

Există un total de 268.645 de parcele pe cele patru platforme, toate de dimensiuni diferite. Sandbox domină piaţa, cu 62% din terenul disponibil pe cele patru platforme şi trei sferturi din toate vânzările de terenuri în 2022, potrivit unui raport de la Republic Realm.

Sandbox are 166.464 de parcele, fiecare de 96 de metri pe 96 de metri şi fiecare vândută pentru echivalentul în Ether a 12.700 de dolari, în decembrie.

Decentraland are 90.600 de parcele, care sunt de 16 metri pe 16 metri şi vândute pentru echivalentul în Ether de 14.440 dolari bucata.

Locaţia poate conta în continuare. O serie de companii, mărci importante şi investitori se revarsă în noua nebunie a terenurilor, sperând să intre la parterul următorului Manhattan digital sau Monaco.

Yorio a spus că valoarea terenului din metaverse va fi determinată de ceea ce fac proprietarii cu o proprietate, cum ar fi proiectarea unei atracţii populare, a unui muzeu sau a unei caracteristici, mai degrabă decât de locaţie.

”Puteţi să vă teleportaţi oriunde, astfel încât locaţia să nu fie la fel de importantă”, a spus ea. Totuşi, alţi investitori spun că, la fel ca în lumea reală, locaţia în metaverse este totul atunci când vine vorba de imobiliare.

Preţurile pentru parcelele din apropierea parteneriatului planificat al lui Snoop Dogg şi a lumii virtuale din Sandbox sunt la un nivel superior, împreună cu pachetele din apropierea dezvoltării Atari.

Andrew Kiguel, CEO al Tokens.com, cu sediul în Toronto, a strâns recent un fond de 16 milioane de dolari pentru a investi în proprietăţi imobiliare metaverse, banii fiind alocaţi aproape în totalitate pentru cumpărarea de terenuri şi angajarea de personal.

Compania a cheltuit recent 2,4 milioane de dolari pentru terenuri în districtul modei din Decentraland, unde compania intenţionează să găzduiască evenimente de modă şi magazine de retail.

Kiguel a spus că este pe cale să anunţe contracte cu două mărci de îmbrăcăminte din America de Nord, unde închiriază spaţiu pe proprietatea sa pentru a dezvolta vitrine sau experienţe. În opinia sa,  adevărata oportunitate în terenul metaverse-ului este comercială – închirierea de spaţiu şi găzduirea de evenimente pentru companiile care doresc să facă publicitate unui public digital mai tânăr.

El a spus că a purtat discuţii cu firme de contabilitate, bănci de investiţii, podcasturi şi fonduri mutuale pentru a-şi construi o prezenţă în metavers.

”Vorbim chiar şi cu companiile despre montarea de panouri digitale în sălile de conferinţe virtuale unde oamenii se pot întâlni”, a spus el.

Tokens.com a achiziţionat 12 proprietăţi pe malul mării în Somnium despre care consideră că vor creşte în valoare din cauza rarităţii şi a atractivităţii sale vizuale, a spus Kiguel.

Cu toate acestea, alţii spun că terenul metaverse este doar cea mai recentă iteraţie a schemei ponzi cripto, atrăgând investitorii neavizaţi în proiecte care s-ar putea dovedi în cele din urmă lipsite de valoare.

În timp ce pământul real are o raritate naturală – de unde vechea zicală ”Nu poţi face mai mult” – terenul virtual este uşor de creat cu cod. Nu există limită pentru numărul de noi platforme metaverse care se pot lansa.

Chiar şi marile platforme existente pot crea mai mult teren, aşa cum a făcut Sandbox când a decis să-şi mărească dimensiunile parcelelor.

Mulţi subliniază că versiunile anterioare ale achiziţiilor de terenuri virtuale, ca în ”Second Life”, nu au îndeplinit promisiunile.

”Vânzările de terenuri metaverse sunt în general o schemă piramidală şi au fost de mai bine de 20 de ani. Metaverse este El Dorado pentru startupurile de internet. Îl urmăresc în junglă şi mor”, a spus Edward Castronova, profesor de media la Universitatea Indiana.

În timp ce investitorii mai în vârstă pot batjocori terenurile metaverse, a spus Kiguel, consumatorii şi investitorii mai tineri pot vedea instantaneu atractivitatea acestora.

”Problema pe care o au mulţi oameni este că există generaţii cărora le este greu să atribuie valoare lucrurilor care sunt digitale, pe care nu le poţi ţine şi care nu au greutate. Tânăra generaţie nu are nicio problemă cu asta. Ca şi în cazul NFT-urilor, tehnologia blockchain permite ca ceva să fie digital, de neînlocuit şi rar. Îl poţi ţine, îl poţi depozita, îl poţi afişa şi vinde”, a spus Kiguel”.

Ultimele Articole