Viitorii constructori ai autostrăzii Braşov – Comarnic, momiţi cu condiţii mai uşor de îndeplinit

0

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a relaxat condiţiile pe care constructorii viitoarei autostrăzi le au de îndeplinit, modificând două dintre cerinţe. Una dintre modificări vizează extinderea perioadei în care firmele au încheiat un PPP sau au construit autostrăzi. Astfel, dacă iniţial se solicita „contract întocmit de Parteneriat Public-Privat şi/sau execuţia de construcţii în infrastructura rutieră, similare cu cele supuse procedurii de atribuire în ultimii 5 ani”, acum se cere „în ultimii 10 ani”, scrie economica.net.

De asemenea, potrivit sursei citate, a fost relaxată şi condiţia privind nivelul pozitiv al indicatorului de cash-flow pentru anii 2016 şi 2017. Astfel, dacă iniţial ofertanţilor li se impunea un nivel de minimum 680 milioane de euro fără TVA, acum li se solicită un nivel de şase ori mai mic, respectiv de 113,33 milioane de euro, fără TVA. Această modificare vine după ce CNSP a prelungit deja cu o lună, până la data de 17 decembrie, termenul până la care investitorii pot depune oferte pentru construcţia Autostrada Ploieşti – Braşov, pe care Guvernul vrea să o realizeze în parteneriat public-privat.

Ion Ghizdeanu, preşedintele CNSP, a explicat pentru „Adevărul” că prelungirea termenului a avut loc la cererea participanţilor la procedura de atribuire, ei solicitând clarificări cu privire la proiect. Este interesant de văzut câte firme vor fi interesate de construcţia acestei autostrăzi, care ar trebui să coste 1,36 miliarde de euro, în contextul în care, până în prezent, toate proiectele pe care autorităţile au vrut să le implementeze prin PPP în România au eşuat.

Articolul integral pe ADEVĂRUL