Volumul pieţei berii a crescut uşor în 2019 în volum, la 16,7 milioane hectolitri. România este a şaptea piaţă de bere din Europa. Peste 97% din berea consumată în România este produsă local

”Volumul pieţei berii în 2019 s-a menţinut la nivelul anului anterior, cu o evoluţie de doar +0,4% în volum, ajungând la 16,7 milioane hectolitri. În acelaşi timp, eforturile investiţionale ale membrilor Berarii României au atins un nivel record în 2019, acestea ridicându-se la 96,3 milioane euro, în creştere cu 22 de milioane euro faţă de 2018. Investiţiile cumulate ale membrilor Asociaţiei în ultimii 16 ani au atins 1,62 miliarde euro”, arată datele asociaţiei.

Membrii Asociaţiei Berarii României deţin împreună 67 de mărci de bere.

„Industria berii continuă să aibă o contribuţie semnificativă la dezvoltarea economică şi socială din România prin locurile de muncă pe care le creează şi contribuţiile constante la bugetele de stat şi locale, prin sprijinirea fermierilor locali de orz şi hamei şi prin promovarea unor iniţiative sustenabile de protecţie a mediului”, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.

Ei spun că sectorul de bere continuă să aibă o contribuţie semnificativă la economia şi societatea din România. Chiar şi în condiţiile unei stagnări în volum a pieţei determinată de puterea limitată de cumpărare din ultimii ani şi de contextul pandemic actual, industria berii asigură, direct şi indirect, peste 60.000 de locuri de muncă, adaugă ei.

“România este a şaptea piaţă de bere din Europa, ceea ce arată maturizarea sectorului local al berii şi contribuţia semnificativă la economia românească şi europeană. Datorită caracterului său naţional, definit deopotrivă prin faptul că peste 97% din berea consumată în România este produsă local şi 50% din ingrediente provin din ţară, sectorul berii reuşeşte să genereze un adevărat lanţ de efecte pozitive pentru economie,” a declarat Julia Leferman, director general, Asociaţia Berarii României.

În primele şase luni de la declanşarea crizei Covid-19 (martie – august 2020), industria berii a înregistrat o scădere de aproximativ 7% în volum datorită măsurilor de urgenţă care au determinat închiderea totală sau parţială a sectorului HoReCa care reprezintă 15% din industria berii. În acest context, reprezentanţii industriei au evidenţiat importanţa iniţierii unor demersuri fiscale clare pentru a diminua efectele negative ale pandemiei.

“Piaţa berii a fost puternic afectată anul acesta de criza sanitară. Industria noastră este partea vizibilă a unui lanţ complex în care activează multe afaceri în paralel: fermieri, procesatori, transportatori, distribuitori, companii care colectează şi reciclează. Atunci când o verigă importantă din lanţ, aşa cum este Horeca, este grav afectată se produce un efect de domino în întregul sistem. Ne bucurăm că există un dialog deschis cu autorităţile deoarece este important să fie luate din timp toate măsurile necesare revenirii. Pe lângă scutirile de taxe, acordarea de microgranturi, plata şomajului tehnic sau garantarea creditelor, se pot introduce în plus stimulente sau ajutor financiar care să susţină digitalizarea companiilor care îşi mută activitatea în online şi încurajarea turismului, un sector important pentru consumul de bere”, a menţionat Julia Leferman referitor la impactul economic.

Producătorii de bere din România spun că vor să aibă un impact pozitiv asupra societăţii, a oamenilor şi a mediului.

”Practicile de sustenabilitate sunt incluse în tot procesul de fabricare a berii, în lanţurile de aprovizionare şi în modul în care berea este promovată, consumată şi savurată. Obiectivele UE de reciclare pentru 2025 sunt provocatoare pentru multe state UE iar România reciclează în acest moment doar aproximativ 15% din deşeurile pe care le produce, conform unei comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor din 2 septembrie 2020”, arată reprezentanţii Berarii României.

În industria berii, etapa de producţie a ambalajelor presupune utilizarea de materiale precum aluminiul, sticla sau plasticul în fabricarea dozelor, a sticlelor şi a PET-urilor.

”Pentru a limita impactul asupra mediului şi a optimiza gestionarea deşeurilor în România este nevoie de un dialog constant între toţi factorii implicaţi, industrie – autorităţi locale – societatea civilă, dar şi de acţiuni concrete transpuse atât în legislaţie, cât şi în realitatea de zi cu zi”, spun ei.

Dan Robinson, preşedinte Asociaţia Berarii României, vorbeşte totodată şi de Alianţa Producătorilor de Băuturi, înfiinţată împreună cu industria băuturilor răcoritoare.

„Sectorul de bere continuă să fie un angajator important şi să contribuie semnificativ la bugetul de stat. Sustenabilitatea este un topic important pe agenda producătorilor de bere. În primul rând, şi cel mai important, de altfel, sistemul DRS în România înseamnă să facem ceea ce trebuie pentru mediul înconjurător. De asemenea, este o oportunitate grozavă nu doar pentru a atinge ţintele de colectare şi reciclare, dar chiar de a le depăşi. Am creat, împreună cu industria băuturilor răcoritoare, Alianţa Producătorilor de Băuturi, o iniţiativă a sectorului privat, pentru a ajuta la implementarea acestui sistem. Colaborarea strânsă între toate părţile implicate este vitală pentru a ne asigura că România are una dintre cele mai bune practici, ca abordare a sistemului DRS, care include principii precum un sistem unic, cu acoperire la nivel naţional, non-profit, complet transparent, proprietar al ambalajelor colectate, administrat de şi pentru industria băuturilor”, a declarat Dan Robinson, preşedinte Asociaţia Berarii României.

Potrivit studiilor derulate la nivelul Asociaţiei Berarii României, industria berii generează în România 7.600 de locuri de muncă numai în agricultură. Din cele 11 locuri de muncă pe care berea le creează în economia românească în mod direct şi indirect, 2 sunt în agricultură.

“Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei COVID-19 şi este firesc să vorbim mai mult despre provocările care ne aşteaptă. În acelaşi timp este important să nu uităm de valorile care au clădit această industrie – Creaţie, Tradiţie şi Inovaţie. Mai mult ca oricând ne propunem să fim solidari şi constructivi, să avem un impact pozitiv la nivel de industrie, să fim creativi în găsirea soluţiilor, să ne regăsim puterea în tradiţii şi să îmbrăţişăm cu optimism to ce înseamnă inovaţie”, spune Julia Leferman.

Asociaţia Berarii României are ca membri importanţi producători de bere din România: Bergenbier, Heineken România, Unite Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania şi  Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed