YouTube Shorts, disponibil în România

Prezentat pentru prima dată în septembrie 2020, YouTube a extins serviciul Shorts în 26 de ţări şi va fi disponibil în mai mult de 100 de ţări din întreaga lume, unde este disponibil YouTube.

Deşi videoclipurile scurte puteau să fie vizionate pe platformă şi anterior, utilizatorii vor putea să acceseze pentru prima dată instrumentele de creaţie Shorts, care includ o cameră cu mai multe segmente pentru combinarea mai multor decupaje video, posibilitatea de a înregistra cu muzică, de a alege setările de viteză şi multe altele.

Funcţiile noi includ şi posibilitatea de a folosi conţinut audio nu doar din alte videoclipuri scurte, dar şi din videoclipurile de pe YouTube.

Astfel, utilizatorii pot să-ţi pună amprenta creativă asupra conţinutului pe care adoră să-l vizioneze pe YouTube, ajutând la atragerea unor noi segmente de public, fie că este vorba despre a reacţiona la glumele lor preferate, testarea celei mai recente reţete a unui creator sau repunerea în scenă a unor scheciuri. Creatorii vor deţine controlul şi vor putea să renunţe dacă nu doresc ca videoclipurile lor lungi să fie remixate.

În plus, odată cu extinderea internaţională a produsului, este lansat şi un nou set de funcţii, precum adaugarea de text în anumite puncte din videoclip; adaugare automată de subtitrari în videoclipul scurt; înregistrare de până la 60 de secunde cu camera Shorts; adăugare de clipuri video din galeria telefonului la înregistrările realizate cu camera Shorts; adaugare filtre de bază pentru corecţia culorilor în videoclipurile scurte, urmând a fi lansate mai multe efecte în viitor.

„Vrem să fie uşor şi distractiv să creezi videoclipuri scurte”, a transmis Todd Sherman, manager global de produs pentru YouTube Shorts. „Pe măsură ce dezvoltăm Shorts împreună cu creatorii şi artiştii noştri, vom adăuga mai multe funcţii pe care să le testeze utilizatorii”, a adăugat el.

Artiştii şi creatorii vor avea o bibliotecă vastă de melodii pe care să le folosească în videoclipurile scurte, de la peste 250 case de discuri şi editori, inclusiv Grupul Universal Music, Sony Music Entertainment şi Sony Music Publishing, Warner Music Group şi Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars şi Kobalt.

O altă componentă esenţială a experienţei de produs este ca utilizatoriii să găsească videoclipuri scurte care le plac, iar creatori să fie descoperiţi. Astfel, a fost introdus un rând dedicat Shorts pe pagina de start a YouTube, a fost lansată o nouă experienţă de vizionare cu ajutorul căreia poate fi glisat, uşor, vertical de la un videoclip la altul şi va fi adăugat în curând un tab Shorts pe mobil, pentru ca utilizatorilor să le fie mai uşor să acceseze conţinutul Shorts cu o singură atingere.

La nivel global, playerul YouTube Shorts a depăşit 6,5 miliarde de vizionări zilnice globale. 

Shorts va fi integrat în experienţa YouTube pe care utilizatorii deja o cunosc. De exemplu, dacă un utilizator aude un fragment dintr-o melodie într-un videoclip scurt, poate cu uşurinţă să găsească melodia completă, să vizioneze videoclipul muzical sau să afle mai multe despre artist. Totul pe YouTube.

YouTube a ajutat o întreagă generaţie de creatori să-şi transforme creativitatea într-o sursă de venit şi să devină următoarea generaţie de companii media. În ultimii trei ani, a plătit peste 30 de miliarde de dolari creatorilor, artiştilor şi companiilor media.

Deoarece Shorts reprezintă o nouă modalitate de a viziona şi a crea pe YouTube, compania a căutat diverse moduri de a genera bani din videoclipurile scurte şi de a recompensa creatorii pentru conţinutul lor, inclusiv Fondul YouTube Shorts anunţat recent, un fond de 100 milioane de dolari distribuit în 2021 şi 2022.

„Ştim că ne va lua un timp pentru a face totul cum trebuie şi suntem abia la început. Abia aşteptăm să încerci Shorts şi să ne ajuţi să creăm o experienţă video în formă scurtă de primă clasă, chiar pe YouTube”, a spus Sherman.

Versiunea beta a Shorts este lansată la nivel global şi va fi disponibilă în curând pentru toţi utilizatorii din România. 

Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google. 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed