ZECE abilităţi pe care angajatorii le vor căuta în 2020

Dezvoltare profesională: nu este întotdeauna clar la ce să te concentrezi. Ar trebui să te duci la un bootcamp de codificare? Să investiți într-un curs de marketing în social media? Să participați la un curs de comunicare? Ce ar trebui să faceți pentru a vă ajuta să excelați la actualul loc de muncă – sau să vă pregătiți pentru următorul?

Forumul Economic Mondial a chestionat recent 350 de directori din 9 industrii şi 15 din cele mai mari economii din lume pentru a genera raportul “Viitorul locurilor de muncă”. Intenția raportului a fost de a anticipa modul în care progresul tehnologic va transforma piaţa forței de muncă. Cu alte cuvinte, cum va afecta tehnologia angajatorii și, prin urmare, ce vor ei de la angajați?

Într-o lume dominată din ce în ce mai mult de roboți, inteligență artificială și realitate virtuală, înțelegerea fermă a ceea ce angajatorii vor căuta este un lucru inteligent de făcut.

Top 10 competențe care vor fi cele mai dorite de angajatori până în 2020:

10. Flexibilitate cognitivă
Aceasta implică creativitatea, raționamentul logic și sensibilitatea problemei. De asemenea, înseamnă să fi capabil să te adaptezi cum comunici în funcţie de persoana careia i te adresezi. Angajatorii doresc să știe că nu spuneți același lucru tuturor – că te gândeşti critic cu privire la cine vorbiţi, că ascultaţi profund și adaptați comunicarea cu acea persoană.

9. Aptitudinea de negociere
Aceasta va fi o cerere deosebit de mare în domeniul calculatoarelor și a posturilor de matematică, cum ar fi analiza datelor și dezvoltarea de software. Aceasta va fi, de asemenea, esențiala în artă și design (inclusiv designeri comerciali și industriali).
8. Orientarea către “utilitate”
Aceasta a fost definită ca fiind căutarea activă a modalităților de a ajuta pe ceilalți. Cât îi ajuți pe cei din echipa ta, pe superiorii tăi și pe cei din industria ta? Cât de mult știi pentru asta?

7. Analizarea si luarea deciziilor
Întrucât organizațiile colectează tot mai multe date, va exista nevoie și mai mare de lucrătorii care le pot analiza și le pot folosi pentru a lua decizii inteligente. De asemenea, o judecată bună implică să ştiţi cum să obțineți ceva de la un coleg sau să faceți o sugestie puternică unui manager (chiar dacă s-ar putea să nu te facă popular).

6. Inteligența emoțională
Roboții pot face multe, dar încă nu îi pot citi pe oameni așa cum o pot face alți oameni (cel puțin nu încă). Angajatorii vor pune un accent puternic pe angajarea celor care sunt conștienți de reacțiile altora, precum și impactul lor asupra altora.

5. Coordonarea cu ceilalți
Din nou, aceasta se încadrează sub umbrela de competențe sociale (sesizaţi cumva o tendință?). Aceasta implică posibilitatea de a colabora, de a te adapta în raport cu ceilalți și de a fi sensibil la nevoile altora.

4. Managementul oamenilor
În raport, aceasta include posibilitatea de a motiva oamenii, de a dezvolta talentele și abilitățile angajaților și de a alege cei mai buni oameni pentru un loc de muncă. Aceasta va fi în special în cerinţele pentru manageri din industria media și energetică.

3. Creativitate
În 2015, creativitatea s-a clasat pe locul 10 în listă. Acum este una dintre primele trei competențe pe care angajatorii le vor căuta. De ce? Deoarece suntem bombardați de noile tehnologii şi angajatorii doresc oameni creativi care pot aplica această tehnologie pentru produse și servicii noi.

2. Gândirea critică
Pe măsură ce automatizarea crește, nevoia de oameni care pot folosi logica și raționamentul crește. Aceasta se datorează, în parte, mașinilor care trebuie să fie direcționate etic și optim. Angajatorii doresc oameni cu minţi critice care să poată evalua utilizările sau abuzurile puterii tehnologiei și să le folosească în beneficiul companiei, oamenilor din companie și în viitor.

1. Rezolvarea problemelor complexe
Tehnologia poate face viața mai ușoară, dar poate și să facă lucrurile mai complicate. De exemplu, ați putea folosi wearables (n.r. tehnologia „purtată de utilizator”) pentru a ajuta la cartografia tiparelor de mers pe jos ale asistentelor și medicilor dintr-un spital pentru a vedea cum să faceți lucrurile mai eficiente. Dar fără ca o ființă umană să analizeze aceste rezultate și să aibă conversații inteligente cu asistenții, medici și pacienți, probabil că veți ajunge la un rezultat greșit sau chiar periculos.

Raportul arată că 36% din toate locurile de muncă din toate industriile vor necesita abilități de rezolvare a problemelor complexe ca o abilitate de bază până în 2020, scrie businessinsider.com.

Aruncați o privire asupra acestei liste în ansamblu și este clar că, dacă doriți să vă pregătiți pentru 2020 și după aceea, trebuie să vă dezvoltați abilitățile sociale. Substanţial.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed