În ce condiții puteți cere despăgubiri de la furnizorii de energie electrică

Furnizorii de energie electrică vor fi obligaţi să respecte nişte indicatori de performanţă garantaţi în relaţia cu clienţii, potrivit ordinului ANRE. Pentru fiecare lucru pe care nu îl fac la timp, vor plăti clientului 100 de lei, plus alţi 50 de lei pentru fiecare zi de întârziere. Iată care sunt indicatorii pe care furnizorii trebuie să îi respecte în relaţia cu clienţii lor:

 

Termenul de emitere a ofertei de furnizare: 15 zile lucrătoare

 

Termenul de răspuns la plângerea clientului final referitoare la factura de electricitate: 5 zile lucrătoare

 

Termenul de comunicare către operatorul de reţea a solicitării de reluare a furnizării energiei electrice pentru un loc de consum deconectat pentru neplată: 4 ore

 

Termenul de răspuns la plângerile clientului final privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata facturii de energie electrică: 5 zile lucrătoare de la primirea plângerii de către furnizor

 

Termenul de soluţionare a solicitării de modificare a tarifului reglementat de furnizare sau a plângerilor privind schimbarea taifului reglementat la energia electrică: 10 zile lucrătoare

 

Termenul de răspuns la solicitările/plângerile clientului final, altele decât cele tratate explicit în standard: 15 zile lucrătoare, respectiv 30 de zile, cu informarea în prealabil a clientului final în termenul iniţial de 15 zile lucrătoare

 

Termenele prevăzute în Procedura privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa opratorului de reţea: 15 zile lucrătoare

 

ANRE a anunţat că a emis noua reglementare la începutul acestei luni, iar Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial din 15 februarie.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed