România, pe Drumul Mătăsii. Ruta de transport rapid China – Europa trece prin Constanța

Este vorba despre proiectul privind livrarea bunurilor din China către Uniunea Europeană şi vice-versa. Acest proiect a luat fiinţă în virtutea convenţiilor interguvernamentale semnate de Kazahstan, Azerbaijan, Gerogia şi Ucraina.

 

”În cadrul Rutei Trans-Caspice de Transport Internaţional (TMTM), este propusă o legatură de transport între Iran şi Europa prin Astara, la graniţa dintre Iran şi Azerbaidjan. Această rută va reduce semnificativ timpul de călătorie al mărfurilor între Europa şi Asia. Proiectul se dezvoltă rapid, tot mai multe companii fiind interesate să participe”, a declarat Ruslan Baciu, Director Dezvoltare Intertrans Unigrup (companie membră TMTM) în cadrul Forumului de Tehnologii şi Servicii Railway PRO, un eveniment organizat de membrii industriei feroviare din România.

 

Practic este vorba despre o cale ferată care să transporte marfuri de la Oceanul Pacific, să străbată China şi Kazahstan, apoi, la Marea Capsică mărfurile să treacă pe vapoare, în Azerbaidjan să urce din nou pe trenuri, să străbată zona caucaziană, apoi să se îmbarce din nou pe vapoare pentru a străbate Marea Neagră, până la Constanţa. Aici, mărfurile trec din nou pe calea ferată românească pentru a ajunge în Occident.

 

Practic TMTM dorește o nouă rută Europa-Asia şi include companii din Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Turcia, Ucraina, China, Azerbaijan, precum si unele porturi de pe traseu. Timpul de călătorie va fi de 20-25 de zile, în timp ce acum, un vapor de marfă care pleacă din China către Europa face 45 de zile prin Oceanul Indian. Astfel, reducerea timpului de tranzit şi a costurilor pentru transporturile de marfă sunt printre marile avantaje ale rutei.

 

Totul e bine și frumos până se ajunge în România. Căile ferate de la noi sunt învechite, iar accidentele s-au înmulțit în ultima vreme. Pentru ca proiectul să fie funcțional ar trebui să ne punem la punc căile ferate, spun specialiștii.

 

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au spus că proiectul Drumului Mătăsii este de fapt o mare investiţie chineză, iar dintre ţările Europei Centrale, Ungaria este prima care vrea să dea verde aceastei afaceri. ”România este foarte precaută cu investiţiile chineze de pe teritoriul său, dintr-o greşită înţelegere a apartenenţei noastre la Uniunea Europeană, ceea ce este, pentru noi, un minus enorm. Până la urmă interesele economice generale vor impune materializarea acestui proiect, iar noi nu avem banii necesari, va trebui să acceptăm investiţii străine”, ne-au spus surse avizate din cadrul Ministerului Transporturilor.

 

Sursa: libertatea.ro

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed