Amelia Creţu, Google: Utilizarea AdWords poate creşte vânzările online cu până la 40%

Oamenii vor să primească rezultate relevante atunci când folosesc motoarele online de căutare. 39% dintre consumatori cumpără un produs după ce au făcut minim o căutare pe Internet.

În Marea Britanie, vânzările online ale unui produs au crescut cu până la 40% dacă linkul către site-ul companiei a fost primul în lista motorului de căutare, conform cifrelor prezentate de Google la RoNewMedia. Dar, „pentru a ajunge la acest nivel, companiile care folosesc AdWords trebuie să publice anunţuri relevante şi corecte, altfel pot chiar să dăuneze brandului”, a declarat Amelia Creţu.

Cine şi cât investeşte în AdWords

La nivel de costuri, principala diferenţă faţă de publicitatea online clasică, unde se plăteşte numărul de afişări, este că, în cazul reclamei AdWords, clientul plăteşte doar click-urile.

„Până în 2011, 4% din bugetele de publicitate din România vor fi alocate online-ului, nivelul acestora fiind acum doar 1,7%. Dar asta nu se va întâmpla de la sine. În funcţie de obiective, fiecare companie investeşte cât consideră necesar pentru afacerea sa. Nu ai nevoie de sume mari dacă ai o campanie bine construită care direcţionează utilizatorii către un site de calitate. Pe segmente, companiile de travel, tehnologie, telecom, tot ce este e-commerce sunt cele care investesc cel mai mult în AdWords. Sunt domenii în care profitabilitatea se vede mai rapid”, a declarat pentru MONEY.ro Creţu.

Cum încurajează Google anunţurile de calitate

Pentru rezultatele organice, relevanţa şi poziţia în lista de căutare Google este dată de aproximativ 100 de factori, printre care Page Rank-ul, optimizarea paginii web de destinaţie şi relevanţa anunţului text, prin cuvinte cheie bine alese. Fiecare cuvânt are un scor de calitate verificat de Google, dat de CTR (click through rate).

„Lucrurile simple vând. Gândeşte-te la audienţa pe care o targetezi. Cu cine vorbeşti? Ce îi motivează? Vorbeşte direct cu persoana, în limbajul său, astfel încât să îl înţeleagă şi să fie relevant pt el”, spune Creţu.

Opţiunile de setare a contului Google AdWords dau posibilitatea targetării regionale a anunţurilor, afişarea unor texte publicitare diferite în funcţie de fiecare nuanţă a cuvintelor căutate, iar eficienta lor creşte odată cu folosirea în combinaţie cu alte instrumente din reţeaua de conţinut GoogleAnalytics sau AdSense.

Serviciile AdWords au început să fie folosite în Romania în 2004. „Pe piaţa din Marea Britanie există departamente de cel puţin doi oameni, unul care să creeze şi monitorizeze campania, iar altul să înţeleagă rezultatele analytics-ul. La noi, dacă măcar un om ajunge să înţeleagă şi folosească corect produsul în fiecare companie, înseamnă că s-a atins un target înalt”, spune Creţu.

Compania Google a afişat pentru al treilea trimestru al 2009 un profit net de 1,64 miliarde de dolari, sau 5,13 dolari/acţiune, în urcare cu 27%, de la nivelul de 1,29 miliarde de dolari, sau 4,06 dolari/acţiune, din aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pentru a fi mai aproape de tine, MONEY.ro a eliminat obligativitatea înregistrării pe site pentru comentarii. Acum îţi poţi exprima opiniile pe portalul MONEY.ro mult mai uşor. Comentează şi tu!

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed