Apple câştigă teren pe piaţa publicităţii online, comparativ cu Facebook şi Google

Cercetarea, bazată pe o analiză a bugetelor publicităţii online a peste 100 de companii de aplicaţii pentru consumatori, a constatat că afacerea cu publicitate a Apple a beneficiat de actualizarea majoră a confidenţialităţii iOS a companiei, în 2021, ceea ce a făcut mai dificil pentru companii precum Facebook să urmărească activitatea utilizatorilor pe internet.

Serviciul de publicitate alApple le permite oamenilor să se promoveze în magazinul App Store al producătorului de iPhone.

Rata de adoptare a promotorilor a crescut în trimestrul al doilea cu aproape 4 puncte procentuale faţă de anul anterior, la 94,8%, în timp ce în cazul Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, la 82,8%, a spus Appsumer.

Rata de adoptare a Google a scăzut cu 2 puncte, la 94,8%.

Apple ”s-a alăturat duopolului Facebook şi Google în topul adoptării publicităţii”, potrivit Appsumer, care este deţinută de InMobi.

Shumel Lais, director general la Appsumer, a atribuit poziţia îmbunătăţită a Apple unei creşteri a numărului de dezvoltatori de aplicaţii dispuşi să plătească bani mulţi pentru a spori descărcările.

În acelaşi timp, actualizarea App Tracking Transparency (ATT) a Apple a limitat cantitatea de date pe care aplicaţiile bazate pe reclame, cum ar fi Facebook, le pot folosi pentru a ajuta mărcile în campaniile lor publicitare online.

 Creşterea Apple pe piaţa reclamelor online pentru dezvoltatori reflectă poziţia Amazon în comerţul electronic, deoarece comercianţii cheltuie mai mulţi bani pentru a-şi promova produsele pe site-ul pe care se bazează pentru clienţi.

În ceea ce priveşte cheltuielile generale ale dezvoltatorilor de aplicaţii pentru publicitate online, denumită cota de portofel, Google rămâne în top, cu 34%. Facebook este pe locul al doilea cu 28%, urmată de Apple cu 15%.

Amazon nu a fost listată pentru că nu este o platformă pentru dezvoltatori.

La capătul de jos al pieţei, TikTok a depăşit Snap, care a fost, de asemenea, lovită de ATT. TikTok are o cotă de piaţă de 3%, iar cea a Snap este de 2%, a spus Appsumer.

Chiar dacă a depăşit Snap, rata de adoptare a TikTok a scăzut cu aproape 7 puncte procentuale în trimestrul al doilea.

Lais a spus că dezvoltatorii de aplicaţii încă încearcă să-şi dea seama ce reclame funcţionează bine pe serviciul video scurt.

Mărcile se pot adapta încă pentru a face TikTok să funcţioneze pentru fiecare verticală”, a spus Lais.

Cifrele nu au fost deloc rele pentru Facebook. Ponderea portofelului a crescut cu 4 puncte, până la 28% în trimestrul patru, indicând că Facebook are unele ”semne de redresare”, a spus Lais.

În iulie, Meta, comapani-părinte a Facebook, a raportat o scădere mai mare decât se aştepta a veniturilor din trimestrul al doilea şi a declarat că vânzările vor scădea din nou în trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed