Arabia Saudită dă „aurul negru“ pe „aurul alb“

Una dintre foarte puţinele frontiere interzise încă turismului de masă cade sub impulsul unui prinţ moştenitor care încearcă să-şi creeze o imagine de reformator. Arabia Saudită, un regat de 32,5 milioane de locuitori din Peninsula Arabă, vrea să arate că poate oferi lumii mai mult decât cele două moschei sfinte, Mecca şi Medina. Creierul acestei deschideri este influentul prinţ Mohammad bin Salman, în vârstă de 32 de ani, care şi-a propus să diversifice economia ţării sale.

Deşi petrolul asigură încă 87% din bugetul Arabiei Saudite, prinţul moştenitor şi sfătuitorii săi consideră turismul o potenţială mană cerească.

Intenţia este de a înlocui treptat veniturile din „aurul negru“ cu cele din „aurul alb“, iar paşii în acest sens sunt incluşi în ambiţiosul plan de restructurare economică „Vision 2030“, anunţat în 2016.

 

Turismul, unul dintre motoarele „Vision 2030“

Exprimându-se în cursul Forumului de la Davos, directorul general al Oraşului Economic Regele Abdullah, Fahd Al-Rasheed, a ţinut să sublinieze că Arabia Saudită intră în era post-petrol, cu „megapolisuri futuriste“.

Cunoscută pentru segregarea sexelor şi impunerea unui cod vestimentar adaptat rigorismului islamic, această ţară era până acum percepută drept o destinaţie improbabilă pentru turismul de masă, cu excepţia pelerinajelor la Mecca şi Medina.

Însă Fahd Al-Rasheed dezvăluie proiecte imposibil de imaginat acum câţiva ani.

„Intenţionăm să dezvoltăm porturi, industria divertismentului, construcţiile. Suntem convinşi că vom merge în direcţia bună“, a explicat el, citat de CNBC.

Autorităţile saudite vor să ajungă la o ţintă de 30 de milioane de vizitatori pe an până în 2030, adică aproape dublu decât astăzi. Pentru a-şi atinge obiectul, au anunţat o serie de proiecte şi au luat mai multe măsuri, mai ales pentru femei.

 

mai multe, pe adevarul.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed