Avionul lui Ceaușescu va fi scos la licitație. Prețul de pornire al fostei aeronave prezidențială ce a deservit delegațiile comuniste până la moartea dictatorului, este de doar 25.000 euro.
Avionul, care se află în conservare, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, a fost construit în 1982. Atunci a fost prezentat primul model de avion de pasageri fabricat în România, ROMBAC 1-11, vârful tehnologiei țării noastre. Exceptând URSS, la acea vreme, România era prima țară comunistă din lume care a produs avioane de pasageri cu motoare cu reacție. Motoare ce au fost fabricate la Aerofina (Pipera) și Turbomecania, sub licență Rolls Royce.
În momentul în care Nicolae Ceauşescu a aprobat cumpărarea licenţei de fabricaţie a BAC 1-11 de la British Aircraft Corporation, la mijlocul anilor ’70, acesta a preconizat construirea a cel puţin 80 de aparate ROMBAC (BAC 1-11 din seriile 560 şi 561). Intenţia a fost materializată doar parţial, prin fabricarea şi scoaterea la zbor a 9 avioane ROMBAC.
Monica Anghel a accesat fonduri europene! În pandemie și-a modernizat conacul și l-a introdus în circuitul turistic
Avionul lui Ceaușescu, scos la licitație! Aeronava prezidențială este un ROMBAC, aviond e legendă fabricat în România
Avionul lui Ceaușescu, ce va fi scos la licitația organizată de Artmark pe 27 mai a.c., în incinta Bazei 90 Transport Aerian Otopeni, a fost folosit de fostul președinte Nicolae Ceaușescu între 1986 și 1989. Avionul, clasat în ”patromoniul cultural național mobil”, la categoria ”Tezaur”, poate fi văzut deocamdată online, începând de miercuri, în catalogul de evenimente al casei de licitații.
În cadrul evenimentului va fi scos la licitație și avionul lui Ion Iliescu, aeronava prezidențială ”Negrești”, care are același preț de porniore, 25.000 euro.