Bechtel a finalizat cel mai mare viaduct de pe secţiunea 2B a Autostrăzii Transilvania

„Viaductul are o lungime de aproape un km (960 m) şi o înălţime de 23 m (echivalentă cu un bloc de 8 etaje) şi este situat peste râul Arieş, pe secţiunea 2B (Câmpia Turzii – Gilău) a Autostrăzii Transilvania. Lucrările la construcţia viaductului au început în iunie 2007, dar au continuat cu intermitenţe pe parcursul anului 2008, din cauza lipsei de finanţare”, se arată în comunicatul companiei.

Potrivit constructorului, pentru construcţia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U, cu o greutate de 160 tone fiecare, lucrările fiind finalizate prin turnarea plăcii de suprabetonare, astfel încât viaductul va putea asigura, din acest moment, continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrăzii.

În prezent, pe tronsonul 2B (Câmpia Turzii – Gilău) se desfăşoară lucrări de hidroizolaţie şi asfaltare la alte zece structuri – poduri, pasarele, pasaje, viaducte, instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostradă din apropierea nodului rutier de la Turda, activităţi de terasamente la nodul rutier de la Gilău.

În zona nodului rutier Gilău, unde vor fi cinci benzi de urcare şi coborâre de pe autostradă, s-a aflat o fostă groapă de balastieră, plină cu apă, care a trebuit să fie desecată şi umplută cu balast şi piatră. În prezent, se lucrează la patru podeţe tubulare şi casetate pentru evacuarea apelor pluviale şi la benzile A şi C de urcare pe autostradă.

„În paralel, pe secţiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, între Surplacu de Barcău şi Borş, contractorul (Bechtel, n.r) este în plin proces de mobilizare a forţelor de muncă, reluându-se lucrările de construcţie în patru locaţii. Pe această secţiune se vor construi 43 structuri (poduri, pasarele, pasaje, viaducte, etc), incluzând şi viaductul de la Surplacu de Barcău, cel mai mare viaduct al întregului proiect. Viaductul va avea o lungime de 1,8 km şi va fi cea mai importantă structură de pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania”, se arată în comunicat.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a început în urmă cu cinci ani, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel de către fostul Guvern Năstase. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea lui 2005 de democratul Gheorghe Dobre, ajuns ministru al Transporturilor, care a cerut renegocierea contractului încheiat de guvernarea precedentă. Termenul de finalizare a autostrăzii a fost, astfel, prelungit cu un an, respectiv 2013. Radu Berceanu, actualul ministru al transporturilor, a precizat în numeroase rânduri că Executivul va putea finanţa costurile lucrării doar pentru jumătate din autostradă, respectiv pentru porţiunea de la Turda până la graniţa cu Ungaria.

„Nu avem probleme să finanţăm porţiunea de la Turda până la graniţă, astfel încât să fie gata până în 2013. Restul nu e neapărat o urgenţă. Nu avem capacitatea financiară să ne gândim la restul autostrăzii până în 2013“, declara Berceanu la începutul anului.

În urma protocolului semnat în februarie cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, Bechtel s-a angajat să finalizeze în acest an 42 din cei 54 km ai tronsonului 2B.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed