Benzina, la minimul ultimilor trei ani

Pentru România, o ţară net importatoare de petrol, acest lucru înseamnă o factură energetică mai mică în 2014 cu circa 350 mil. $, potrivit estimărilor ZF, dar Petrom deja a anunţat că-şi va revizui bugetul de investiţii, furnizorii de utilaj petrolier dependenţi de exporturi văd un 2015 slab, iar transportatorii spun că nu au nimic de câştigat pentru că atenţia clienţilor la costuri anulează toată ieftinirea carburanţilor.

 

„Pe totalul economiei putem vorbi de un avantaj, problema este că nu ştim cât va dura. Pe termen scurt suntem în câştig. Merg cu maşina, plătesc mai puţin, rămân cu mai mulţi bani, dar este un câştig fragil, nu este de durată“, spune analistul economic Aurelian Dochia.

 

Efectele negative pot fi însă semnificative, producători de petrol şi industria de utilaj petrolier fiind primii care resimt prăbuşirea preţului. „Companiile petroliere, cum este cazul Petrom, vor avea venituri mai mici şi vor fi mai puţin stimulate să continue programele de investiţii. Pe termen lung putem avea o surpriză neplăcută. Dacă barilul scade sub 40 de dolari, multe rezerve nu mai sunt rentabile. Nu se poate ca această tendinţă să fie permanentă“, mai spune Dochia.

 

Petrom deja a anunţat că pentru anul viitor îşi va revizui bugetul de investiţii din cauza contextului internaţional.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed