Ministerul va fi asistat de un consultant ce va fi selectat de o comisie de privatizare compusă din şapte membri.
Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20 % din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare, se arată în strategie. Taxa de participare la licitaţie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5 % din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare.
Ce mai are societatea feroviară
CFR Marfă deţine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive. Societatea ocupa o cotă de piaţă de 49,2 % comparativ cu operatorii feroviari privaţi din România, apreciată în tone/km marfă transportată şi respectiv, 58 % apreciată în tone /km marfă încărcată. Cu un parc specializat de vagoane pentru transport cărbune – de cca 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals - CFR Marfă este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport producţia naţională de cărbune.
În primul trimestru al anului 2010, CFR Marfă a transportat 53 % din cărbunele de pe calea ferată, restul fiind transport pe auto (2,42 %), fluvial (9,13 %), maritim (23,66 %) şi operatori particulari feroviari (11,79 %).
În 2006, costul cu salariaţii a reprezentat numai 25,4% din cifra de afaceri. După doi ani, în 2009 acest cost a ajuns la 52,5% din cifra de afaceri. Veniturile financiare au scăzut semnificativ, de la 16,2 milioane euro în 2006, la 1,5 milioane euro în 2009.