BestJobs: Companiile mari au lansat o nouă tendinţă în materie de beneficii, oferind candidaţilor posibilitatea de a-şi personaliza schema extra-salarială în funcţie de nevoi. Din 2023, pachetele de beneficii se pot schimba conform noii legislaţii

„Piaţa muncii a fost în 2022 de partea candidaţilor, majoritatea sectoarelor confruntându-se cu deficit de personal specializat. Eforturile de recrutare au fost îngreunate şi de contextul socio-economic, iar bugetele angajatorilor pentru a atrage şi reţine personalul au trebuit maximizate. Astfel, potrivit datelor de pe platforma BestJobs, companiile mari au lansat o nouă tendinţă în materie de beneficii, oferind candidaţilor posibilitatea de a-şi personaliza schema extra-salarială în funcţie de nevoi”, arată platforma.

Datele platformei de recrutare online BestJobs arată că multinaţionalele şi companiile mari realizează liste de beneficii personalizate în funcţie de contextul socio-economic, cerinţele şi nevoile reale ale angajaţilor, acestea fiind reevaluate şi modificate periodic.

„În 2022 a fost o provocare pentru companii să găsească talentele potrivite. Din acest motiv, angajatorii au încercat să adapteze pachetele de beneficii cât mai eficient, atât pentru nevoile candidaţilor, cât şi pentru maximizarea bugetului intern. Spre exemplu, pentru un angajat cu copii mici, pachetul poate cuprinde program flexibil, zile libere suplimentare, asigurare medicală şi extinderea acestui beneficiu şi către membrii familiei, acces la evenimente pentru copii, bonusuri şi prime de sărbători şi chiar bonus pentru grădiniţă sau bonă. Tot aşa, un alt angajat poate opta pentru abonament la sală, asigurare medicală şi contribuţie la pensia privată. Practic, candidaţii pot alege pachetul care se potriveşte nevoilor şi stilului lor de viaţă, simţind cu adevărat beneficiile pentru ei”, spune Ana Vişian, marketing manager BestJobs.

Chiar dacă angajaţii au acum acces la un pachet mixt de beneficii, anunţurile de joburi menţionează în continuare beneficii tradiţionale precum tichete de masă (70%), bonusuri de performanţă (62%), asigurare medicală (57%), dar şi cursuri de specializare sau de dezvoltare personală (60%). Pe aceste liste, se numără totodată şi teambuilding-urile (40%), primele de sărbători (50%) şi laptop sau telefon mobil (47%).

În ultimii ani, pachetul de beneficii suplimentare s-a diversificat, cu program flexibil, plata utilităţilor de acasă sau gustări la birou.

Pe fondul dificultăţilor din ultimii ani, au început să apară tot mai multe beneficii care să corespundă mai bine nevoilor actuale ale angajaţilor. Astfel, de anul trecut şi până acum, numărul anunţurilor care precizează beneficii de well-being a crescut cu peste 15%.

 În plus, angajatorii ţin cont şi de nevoia tot mai mare de flexibilitate a angajaţilor, facilitând munca de la distanţă chiar şi în cazul lucrătorilor cu baze de date şi oferind un program flexibil.

Astfel, 70% dintre anunţuri precizează posibilitatea de a lucra remote atunci când angajatul simte nevoia, 37% oferă ca beneficiu personalizarea programului de lucru, iar aproape 40% pun la dispoziţie cafea şi gustări pentru angajaţii de la birou.

Mai mult, angajaţii care lucrează permanent sau preponderent de acasă pot beneficia de plata utilităţilor (5%), pe când cei ce vin la birou pot primi compensaţii pentru transport (30%). De asemenea, ieşirile cu echipa, în timpul sau după programul de lucru, pentru a acoperi nevoile de interacţiune şi socializare ale angajaţilor, contribuie la coeziunea echipelor şi constituie un beneficiu oferit din ce în ce mai des de companii.

Angajatorii continuă să faciliteze munca de la distanţă, oferind angajaţilor posibilitatea de a accesa de oriunde datele companiei. Acest lucru se aplică în special persoanelor care lucrează cu baze de date sau au nevoie de acces la serverele companiei. Astfel, implementarea unor protocoale de securitate îi ajută pe angajaţi să se logheze de oriunde şi facilitează modele remote de muncă. Din acest motiv, angajatorii includ în oferta de beneficii plata utilităţilor pentru angajaţii care lucrează de acasă.

„Noua legislaţie va aduce mai multe schimbări în 2023, precum modificarea plafonului neimpozabil pentru beneficii extra-salariale, prevăzută de ordonanţa nr. 16/2022. Cu alte cuvinte, pentru anumite tipuri de beneficii, din ianuarie 2023, angajatorii vor fi nevoiţi să se încadreze într-un plafon lunar de 33% din salariul de bază al angajaţilor, neimpozabil. Deşi cele mai comune dintre beneficiile primite de angajaţi, precum tichetele de masă sau tichetele cadou nu se vor raporta la acel plafon, recomandăm ca angajatorii să le păstreze în pachetul acordat sau să evalueze necesitatea lor în funcţie de preferinţele angajaţilor”, adaugă Ana Vişian, marketing manager BestJobs.

BestJobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii, peste 40.000 de joburi şi mii de freelanceri, agenţi de recrutare sau specialişti în dezvoltare profesională şi personală (coachi, mentori, terapeuţi, avocaţi şi alte tipuri de specialişti).

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed