În baza legislaţiei europene, guvernele pot ajuta companiile numai dacă ajutorul este furnizat în condiţii de piaţă normale.
„Malev nu ar fi putut obţine o finanţare similară de pe piaţă, în termenii decişi de autorităţile ungare”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
De asemenea, tranzacţiile nu au respectat reglementările, în condiţiile în care Malev „nu a putut demonstra cum ar deveni din nou viabilă”, iar planul de recapitalizare nu a vizat să „minimalizeze distorsiunile în materie de concurenţă provocate de o susţinere semnificativă din partea statului”.
„Pentru a remedia problema legată de concurenţă provocată de avantajele economice pe care Malev le-a primit din partea statului, Ungaria trebuie să recupereze ajutorul de la Malev”, a conchis CE.
Comisia nu a precizat câţi din banii oferiţi între 2007 şi 2010 trebuie restituiţi.
Ministrul ungar al transporturilor a declarat în decembrie că Budapesta ar putea fi obligată de UE să returneze peste 330 de milioane de dolari.