Cele mai mari amenzi date în România în ultimul an! Pe listă sunt firme mari

Amenzile pe care Consiliul Concurenței le dă sunt cele mai mari pentru că legea spune că o încălcare a regulilor concurenței poate fi sancționată cu până la 10% din cifra de afaceri. Și dacă vorbim de coloși bancari, auto, de retail etc., unde afacerile sunt de ordinul miliardelor de lei, amenzile încasat sunt și ele consistent.

Autoritatea de concurenţă a finalizat 8 investigaţii privind încălcarea Legii concurenţei, aplicând amenzi în valoare totală de 178,6 milioane lei (36,2 milioane euro), din care 94% reprezintă sancțiuni aplicate pentru înțelegeri de tip cartel.

Au fost sancționate 97 de companii, din care 90% au recunoscut încălcarea legi. Valoarea amenzilor aplicate acestor companii reprezintă aproximativ 60% din totalul amenzilor aplicate în aceste cazuri.

Printre cele mai importante amenzi se numără:

  • 130.974.928 lei (aprox. 26,6 milioane euro): 65 de companii și Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan – ACODAREN, pentru că și-au coordonat comportamentul, prin intermediul ACODAREN, stabilind în comun, printre altele, un nivel fix al prețurilor pieselor de schimb și al tarifelor de manoperă utilizate în relația cu anumite societăți de asigurare. Renault Commercial Roumanie SRL și societățile de asigurare implicate au fost sancționate cu amenzi totale de 120,9 milioane lei. Restul sumei până la 130 de milioane lei reprezintă amenzile aplicate reparatorilor auto care au luat parte la înțelegere.
  • 15.120.946 lei (aproximativ 3 milioane euro): trei companii (Generali S.p.A. UK Branch, Generali România, Omniasig) și un broker de asigurări (Aon România), pentru încheierea unui acord pentru împărțirea clienților mari în patru licitații organizate de aceștia (Romatsa, Compania Națională „Aeroporturi București” – CNAB și Romaero).
  • 13.217.023 lei (aprox. 2,7 milioane euro): Volvo România, pentru că s-a înțeles cu distribuitorii din rețeaua sa în privința teritoriului în care aceștia puteau revinde camioanele noi, medii și grele, marca Renault; investigația a fost declanșată ca urmare a unei cereri de clemență.
  • 10.080.926 lei (aprox. 2 milioane euro): Mega Image, pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui.
  • 4.886.811 lei (aprox. 990 mii euro) opt companii (RenaniaTrade SRL, Avanti SRL, Tricomexim SRL, T&T Invest SRL, Mariad Serv SRL, LitindSRL, Dalgeco Confecții Textile SRL, Lingemann Beschaffungssysteme) de pe piața de produse şi echipamente de protecție din domeniul sănătății și securității în muncă care își coordonau comportamentul prin schimburi de informații sensibile din punct de vedere comercial cu scopul de a-și crește marjele de profit. Astfel, companiile și-au împărțit clienții, realizând strategii comune de abordare a acestora, astfel încât să se asigure că nu se vor concura.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed