CNSC a blocat licitaţia pentru consultanţă la reactualizarea studiului autostrăzii Comarnic-Braşov

Decizia a fost luată miercuri de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), după ce casa de avocatură „Boştină şi Asociaţii” a depus o contestaţie faţă de documentaţia de atribuire emisă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi a solicitat suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea fondului cauzei.

În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a admis cererea de suspendare a licitaţiei.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii casei de avocatură au afirmat că au iniţiat demersul deoarece au apreciat că parte din cerinţele autorităţii sunt în afara cadrului legislativ aplicabil procedurii şi proiectului propus.

 

La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a anunţat că va revizui studiul de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, iar la începutul lunii mai CNADNR a lansat licitaţia, valoarea estimată a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fără TVA, pentru o durată de 20 luni. Proiectul este finanţat din bugetul de stat.

 

Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum şi documentaţia de atribuire a contractului de concesiune şi va recomanda structura financiară care va atrage oferte competitive din sectorul privat.

 

Totodată, câştigătorul licitaţiei va asigura asistenţa tehnică, juridică şi financiară în pregătirea, lansarea şi atribuirea contractului de concesiune, precum şi asistarea în etapa de închidere financiară, şi va întocmi documentaţia aferentă contractului dintre sectorul privat şi autoritatea contractantă.

 

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed