Conducerea ANPC, concluzii în urma controlului de la STB: Discuri de frână crăpate, uşi care nu se închid, geamuri sparte şi ţinute cu improvizaţii să nu cadă pe călători – FOTO

Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a declarat că, faţă de controlul din martie de la Societatea de Transport Bucureşti, acum au fost găsite mai multe capete de mop şi mături noi. 

 

„Din păcate, marea majoritate a lucrurilor promise nu s-a remediat. Singurul lucru notabil ar fi că am găsit mai multe capete de mop noi la nivelul autobazelor, câteva mături, de asemenea, noi, dar şi aici cred că este cel mai important dintre subiectele despre care vom discuta, carenţa personalului îşi spune cuvântul. Este inuman şi este imposibil să cureţi o sută de mijloace de transport cu două persoane angajate pentru a desfăşura această activitate. La unul dintre acestea am aflat că erau trei. Dar după aceea s-a precizat că una dintre ele era deja plecată în concediu”, a explicat preşedintele ANPC. 

 

El a precizat că nu sunt folosite piese originale la mijloacele de transport în comun, iar atunci când apare o problemă acestea refăcute şi recondiţionate. 

 

 

„Aş trece la un alt aspect important, păstrând raţionamentul carenţei de personal în tot ceea ce înseamnă activitate de întreţinere şi bineînţeles reparare a mijloacelor de transport. De asemenea, foarte puţine persoane angrenate la această activitate, foarte puţine piese, foarte puţine piese originale, marea majoritate a acestora nereprezentând o componentă mecanică sigură, credem noi, pentru că producătorii sunt cei mai în măsură să stabilească categoria pieselor pe care le recunosc sau le recomandă pentru a fi folosite, or cele pe care le-am găsit noi păreau mai mult refăcute şi recondiţionate, reprezentând în felul acesta un grad de uzură morală mult peste ceea ce ne imaginăm noi, ca autoritate, în raport cu siguranţa consumatorilor”, a precizat Horia Constantinescu.

 

El a menţionat că în urma controlului de la STB au fost găsite discuri de frână crăpate. 

 

„În fotografiile pe care probabil colegii mei vi le-au pus la dispoziţie, o să observaţi discuri de frână crăpate, o să observaţi rugină în zona sistemului de furtune ale frânelor sau ale aerului comprimat, din câte am înţeles, lăsând total expus acest sistem oricărei accidentări, oricărei ruperi, oricăreia dintre situaţiile ce pot pune într-un real pericol. Vă rog să observaţi în fotografii că, la introducerea şi la aprinderea sistemului unuia dintre autobuze, am văzut o sumă de alerte, inclusiv cea cu referire la alarmare în caz de incendiu. Cred că ne dăm cu toţii seama că fără frâne, fără senzori în zona aceasta, cei care călătoresc se expun unor situaţii ce ar putea deveni total regretabile”, a transmis preşedintele ANPC.

 

El a precizat că s-au înregistrat cazuri când a fost descărcată energie în caroserie, fapt ce a dus la accidentarea unor angajaţi ai STB.

 

„Din discuţia cu unul dintre lucrători am aflat că, din cauza vechimii extraordinar de mare a acestor sisteme electrice, nu de puţine ori a fost descărcată energie în caroserie, accidentând unii dintre lucrători şi cu siguranţă ar fi putut să accidenteze într-un mod regretabil şi consumatorii. Mă uit pe cele două raportări, cea de la sfârşitul lui martie şi cea de la începutul lunii mai. Ar fi trebuit ca mare parte dintre cele semnalate şi sancţionate de autoritatea noastră în trecut să fi fost remediate. Mai mult decât atât, ne dăm seama că lucrurile au devenit mult mai greu de gestionat, reducându-se şi mai mult personalul pentru îndeplinirea acestor obligaţii, mă refer aici la curăţenie şi la întreţinere”, a explicat Horia Constantinescu. 

 

 

El a declarat că doreşte să fie reevaluată modalitatea în care mijloacele de transport în comun sunt autorizate din punctul de vedere al inspecţiei tehnice periodice. 

 

„O să vreau să trag un important semnal de alarmă, poate fi considerat şi o avertizare publică faptul că la acest moment starea tehnică a mijloacelor de transport este verificată de două staţii, dacă nu mă înşel, de inspecţie tehnică periodică autorizate, acreditate şi sper să fie reevaluată modalitatea în care s-a obţinut această autorizare şi avizare pentru că este greu de imaginat cum noi depistăm pe traseu mijloace de transport cu deficienţe mecanice majore, dar totuşi ele beneficiază de un aviz de inspecţie tehnică periodică”, a susţinut Horia Constantinescu. 

 

La rândul său, directorul general al ANPC, Paul Anghel, a afirmat că au fost găsite tramvaie Tatra din 1967. 

 

„Vorbim de nişte Tatra, dacă vorbim de tramvaie, din 1967, nişte autovehicule care ar trebui după 8-10 ani, să aibă o durată maximă de utilizare. Ne întindem undeva la 20-30 de ani unele dintre ele. Tramvaiele de care vorbeam au şasiuri de 50 şi ceva de ani. Sunt sisteme de frânare învechite”, a menţionat Paul Anghel. 

 

El a precizat că pentru înlocuirea unor piese defecte sunt luate piese de la un tramvai scos din folosinţă.

 

Paul Anghel a mai afirmat că au fost situaţii de tramvaie care au ieşit de pe linie şi care nu au mai putut frâna. 

 

„Am întâlnit situaţii de chedere lipsă, de uşi care nu se închid, de geamuri care sunt sparte şi cu nişte improvizaţii de cauciuc cu un şurub, cumva ţineau geamul să nu cadă fie pe călători, fie în afară, pe carosabil sau pe alţi participanţi la trafic. Vorbim de siguranţa circulaţiei, mai departe de siguranţa consumatorilor, vorbim inclusiv de siguranţa circulaţiei. Aceste improvizaţii care se fac pe discuri crăpate, pe sisteme de frânare sau de direcţie care au anumite neconformităţi, pot pune în pericol siguranţa circulaţiei sau pot periclita bunul mers al autovehiculelor”, a mai declarat Paul Anghel.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed