Constructorul Opel e mulţumit de programul „Rabla”, care l-a ajutat să renunţe la şomajul tehnic

Liniile de producţie ale uzinei Opel de la Eisenach, unde se fabrică modelul Corsa, vor lucra la cote normale cel puţin în primele trei săptămâni din martie, a declarat cotidianului economic Handelsblatt numărul doi din filiala europeană a companiei americane General Motors (care este societatea-mamă pentru Opel), Alain Visser.

Opel anunţase anterior că renunţă în februarie la două zile de şomaj tehnic la Eisenach şi la uzina sa din Spania de la Saragosa.

"Primim o cerere importantă pentru maşinile noastre de mic calibru", a explicat Visser în interviul ce va fi publicat luni de cotidianul economic german. Comenzile pentru Corsa au crescut cu 70% de la intrarea în vigoare, în ianuarie, a "primei de casare" de 2.500 de euro, iar comenzile pentru modelul Agila s-au dublat, a precizat oficialul GM.

Prima de casare – acordată pentru achiziţionarea unei maşini noi sau nu mai vechi de un an în schimbul casării unui vehicul mai vechi de nouă ani – este una dintre măsurile decise de guvernul german pentru relansarea consumului şi pentru ajutarea sectorului auto, lovit din plin de criza financiară.

Guvernul de la Berlin a prevăzut un buget limitat de 1,5 miliarde de euro pentru acest program, ceea ce ar ajunge pentru preschimbarea a 600.000 de vehicule, dar Federaţia Germană a Concesionarilor (ZDK) a cerut deja ca programul să fie extins.

Totuşi, Financial Times Deutschland scria vineri că acest program de tip "Rabla" avantajează producători străini precum Dacia – ale cărui vânzări au crescut de 12 ori – în detrimentul celor autohtoni. "Vânzările mărcii româneşti a Renault, Dacia, au explodat de când a fost introdus programul în Germania, chiar în ţara în care înainte era atât de greu să vinzi o maşină care nu beneficia de o anumită imagine", a scris publicaţia. Explicaţia este simplă. La o maşină ca Dacia, care costă numai 7.500 de euro, o reducere de 2.500 de euro – cât e prima de casare – se simte mult mai semnificativ decât la un Mercedes.

La rândul său, Parisul şi-a atras criticile Comisiei Europene şi ale unor parteneri europeni după ce a anunţat luni că oferă celor doi producători naţionali de automobile, Renault şi PSA Peugeot Citroën, peste şase miliarde de euro, sub forma unui împrumut pe cinci ani cu dobândă scăzută, în schimbul angajamentului de menţinere a producţiei în Franţa.

Martin Winterkorn, preşedintele Volkswagen, primul producător european de automobile, s-a arătat îngrijorat de caracterul "protecţionist" al planului în sprijinul constructorilor francezi prezentat de guvernul preşedintelui Nicolas Sarkozy. "Nu foloseşte nimănui, nici salariaţilor, nici întreprinderilor, nici clienţilor, dacă protecţionismul politicii agricole franceze este transpus acum în sectorul auto", a declarat Martin Winterkorn într-un interviu pentru publicaţia germană Der Spiegel, care urmează să fie publicat integral în ediţia de luni a revistei.

Sursa: NewsIn

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed