Câte companii au depăşit bugetul de 20.000 de euro alocat HR-ului

0

HR Management Club, asociaţia practicienilor de resurse umane din România, a anunţat rezultatele studiului HR Outlook. Studiul este realizat trimestrial în parteneriat cu Daedalus Millward Brown şi reprezintă o radiografie a pieţei de resurse umane din România.

Iată rezultatele cercetării aferente trimestrului al doilea din 2011

Specialiştii au fost cei mai căutaţi de angajatori (77% dintre companii au recrutat pentru acest tip de poziţii), urmaţi de candidaţii pentru poziţiile de intrare (54% dintre angajatori au recrutat pentru poziţii de entry level) şi de cei pentru managementul de mijloc (45% dintre companii au căutat candidaţi pentru joburi din zona de middle management).

Companiile au oferit în T2 din 2011 mai multor angajaţi opţiunea să lucreze de acasă şi să aibă un program de lucru flexibil, în comparaţie cu primul trimestru al acestui an, însă numărul companiilor care recurg la aceste practici rămâne constant.

Trainingul şi dezvoltarea profesională au fost priorităţile celor mai multe companii în T2 din 2011. Amintim că în primul trimestru aproape 90% dintre companii s-au focalizat pe recrutare.


Prin programele de dezvoltare profesională, companiile au urmărit cam în aceeaşi măsură dezvoltarea abilităţilor soft skills (68%) – comunicare, lucrul în echipă, leadership-ul, şi a abilitatilor tehnice (66%).

Activităţile de training, dezvoltare profesională şi remunerare au avut în continuare cea mai mare pondere în bugetul de resurse umane. Peste jumătate dintre companii au epuizat sau depăşit în anumite cazuri bugetul per angajat alocat pregătirii şi dezvoltării. Studiul arată că firmele recurg la trainingul intern, la training-ul extern, în această succesiune, în timp ce activităţile de coaching si mentoring extern şi blended learning ocupă ultimele poziţii în ordinea priorităţilor companiilor.

Dintre activităţile de dezvoltare profesională, pentru poziţiile de senior şi middle management, trainingurile clasice sunt completate de activităţile de coaching şi mentoring, iar pentru poziţiile de specialist şi poziţiile de intrare, cel mai des utilizate sunt programele clasice de training şi învăţarea la locul de muncă.

Numărul companiilor care au derulat proiecte de managementul performanţei în lunile aprilie – iunie a scăzut faţă de primul trimestru din 2011.

8 din 10 companii au avut un plan de recrutare în T2, însă numărul de posturi vizate a scăzut faţă de situaţia înregistrată în aceeaşi perioadă din 2010.

39% dintre companii au recurs la leasingul de personal în T2 din 2011, prin urmare indicatorul s-a dublat, faţă de T1 din 2011.