Cum arată jobul ideal pentru românii sub 30 de ani

Li se spune millennials, generaţia „de ce”, Y, boomerang sau cei ce refuză să se maturizeze (generaţia Peter Pan), sunt caracterizaţi ca fiind „individualişti, nerăbdători, greu de îndrumat, dependenţi de social media şi lipiţi de telefoanele mobile, nepăsători şi delăsători la locul de muncă. Este vorba despre cei sub 30 de ani care sunt acum la primele locuri de muncă sau deja în middle management pregătindu-se pentru oportunităţi în carieră mai mari. Şi sunt acei oameni despre care mulţi specialişti în HR susţin că s-ar duce la un alt loc de muncă pentru 50 de lei în plus. „Aceşti millennials sunt de fapt încântaţi să lucreze acolo unde pot învăţa şi unde ideile lor sunt valorizate. În general au foarte multe idei, dar au nevoie de suport pentru a le pune în aplicarei”, susţine Alina Stepan, director general Ipsos Europa de Sud-Est, compania de cercetare de piaţă care a realizat un studiu comparativ între această generaţie şi cele anterioare. Studiul, realizat pe baza răspunsurilor a 14.000 de angajaţi din 15 cele mai mari economii din lume, a fost prezentat în cadrul retailArena, scrie economica.net. 

 

Cum sunt românii millennials

 

 

Pe baza studiilor efectuate, aceasta îi împarte pe millennials din România în patru categorii distincte, evidenţiind că există unele diferenţe între tinerii români şi cei din statele dezvoltate, dar nu majore.

 

„O primă categorie-„achievers” (cei ce urmăresc să deţină) sunt acei români preocupaţi de succes, pentru care statutul social este foarte important”, explică managerul Ipsos. Sunt acei oameni determinaţi, implicaţi în relaţii de lungă durată, care îşi fac planuri pe termen lung, doresc să câştige mai mult, cumpără branduri premium şi mainstream şi nu se dau în vânt după experimente.

 

 

Urmează aşa-numiţii „familişti”, cei cu o generaţie înaintea primilor, care au familii şi eventual copii, sunt preocupaţi de stabilitatea economică şi emoţională şi fac planuri pe termen lung. Ei sunt interesaţi mai degrabă de brandurile prietenoase şi privesc produsele premium ca pe un răsfăţ. Mai tinerii „jongleri”, cei aflaţi acum în facultate, masterat sau proaspăt absolvenţi sunt cei care pun sub semnul întrebării regulile existente şi doresc să explereze lumea şi pe ei înşişi. Sunt toleranţi, singuri sau în relaţii pasagere, hedonişti şi jucăuşi, le place să experimenteze şi să îşi asume riscuri, au venituri mici, sunt flexibili în alegerea brandurilor şi dispuşi să economisească pentru a cumpăra produse de nişă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed