Cum ignoră primarii Capitalei o problemă majoră a oraşului



Primaria Capitalei a anuntat ca in aceasta primavara va face benzile unice pentru RATB, o masura luata de toate marile capitale europene pentru fluidizarea traficului si reducerea poluarii. Tot la inceputul acestui an a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta care da posibilitatea primariilor sa ridice masinile parcate neregulamentar pe carosabil, Sectorul 4 avand deja in intentie acest lucru. Aceste decizii, desi sunt normale si necesare, aduc insa in discutie lipsa parcarilor de resedinta, o problema pe care primarii de sector trebuiau sa o rezolve inca de acum 10 ani, dar nu au facut mare lucru in acest sens. In schimb, edilii sunt foarte preocupati de organizarea de concerte si festivaluri care, pe langa bani, necesita si timp alocat din partea acestora, scrie HotNews.

Pentru amenajarea benzilor unice pentru RATB, Primaria Capitalei trebuie sa elibereze prima banda de circulatie, ocupata acum de masinile parcate neregulamentar chiar sub semnele de oprirea interzisa. Daca nu elibereaza prima banda de masinile parcate, va fi imposibil sa o transforme in banda dedicata RATB pentru ca bulevardele nu sunt suficient de largi. Chiar si pe arterele rutiere unde nu se fac benzi unice RATB, prima banda a marilor bulevarde trebuie eliberata pentru fluidizarea circulatiei.

In plus, este nevoie de spatiu si pentru trasarea pistelor pentru biciclete si incet-incet, Primaria Capitalei trebuie sa inceapa sa elibereze trotuarele de masini daca vrea ca oamenii sa mearga pe jos, iar orasul sa devina „prietenos pentru oameni”.

Masinile luate de pe trotuare si de pe prima banda a bulevardelor trebuie insa parcate undeva. In acest moment nu exista un astfel de loc si nici solutii pentru rezolvarea problemei, iar Primaria Capitalei nu poate rezolva singura aceasta problema.

Inca de acum zece ani, de cand a inceput criza locurilor de parcare in cartierele de blocuri, fiecare primar de sector trebuia sa amenajeze parcari subterane, supraterane, sa faca sensuri unice, sa sistematizeze circulatia pentru a amenaja noi locuri de parcare. Insa acest lucru nu s-a intamplat, iar constructia de parcari nu a tinut nici pe departe ritmul cu achizitia de autoturisme.  Asta desi in fiecare campanie electorala candidatii deveniti primari au promis ca se va rezolva problema.

Treaba Primariei Capitalei este sa faca parcari in zona centrala. Inca din 2005 se discuta despre amenajarea unor parcari subterane in zone aglomerate ale orasului si eliberarea trotuarelor de masini, insa pana acum s-a facut doar parcarea subterana de la Universitate, in parteneriat public – privat. Municipalitatea avea in plan sa amenajeze urmatoarele parcari subterane: Piata Constitutiei, Piata Walter Maracineanu, in zona Dorobanti si sub Piata Charles de Gaulle. In plus, municipalitatea a anuntat si construirea a trei parcari park&ride la intrarea in Bucuresti: capatul Sos. Pantelimon, una la capatul Bd. Aerogarii si una in sectorul 3, la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. Insa pana acum nu s-a facut nimic.

HotNews.ro a solicitat celor 6 primari de sector din Bucuresti informatii despre ce au facut in primele 6 luni de mandat si ce planuri au pentru a rezolva aceasta problema care se acutizeaza in fiecare zi, mai ales dupa eliminarea timbrului de mediu si introducerea unui val urias de masini second-hand in Capitala.

Raspunsurile arata o lipsa totala de proiecte.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed