Cum se fură bani din taxa de pod

Metoda a fost descoperită comparându-se imaginile de la camerele de supraveghere, pe care pot fi identificate numerele de înmatriculare ale maşinilor, cu înregistrările din sistemul CNADNR, unde plăţile nu se regăsesc. Situaţia a fost semnalată fostului ministru al Transporturilor, Dan Şova, însă, susţine un alt director supendat din Companie, Alin Goga, mulţi dintre angajaţii care au fost găsiţi vinovaţi lucrează încă în companie. În replică, şeful CNADNR, Narcis Neaga, a declarat miercuri seara că numai în luna mai 2014 au fost trimise la DIICOT opt cazuri, majoritatea ale unor angajaţi de la staţia de taxare Giurgiu, cel mai mare prejudiciu în cazul unei singure persoane fiind estimat la 21.000 de lei (circa 4.800 de euro). Compania de autostrăzi a încasat anul trecut echivalentul a aproape 37 de milioane de euro din taxele de pod peste Dunăre. Veniturile din taxele de pod reprezintă aproximativ 10% din totalul sumelor încasate anual de Compania de autostrăzi.

Metoda prin care unii dintre angajaţii CNADNR îşi băgau în buzunare banii din taxa de pod era una simplă. Şoferii plăteau taxa, dar primeau un bon fiscal emis de o casă de marcat „adusă de acasă”, care nu era în sistemul companiei de autostrăzi.

Cei care au făcut controlul au comparat imaginile de pe camera de supraveghere din staţia de taxare cu datele din sistem şi au constatat că la ora la care apăreau şoferi ce plăteau taxa de pod, în sistem nu fuseseră emise bonuri fiscale. Totul se întâmpla în ajun de Anul Nou în 2013.

 

mai multe, pe GANDUL

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed