DEZVĂLUIRE despre metrul de autostradă din Moldova: Cât costa dacă era făcut de stat

O privire aruncată asupra costurilor de construire a unui kilometru din autostrada Moldova arată diferențe mari între cele înregistrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România și cele suportate din buzunarul propriu de către Ștefan Mandachi, om de afaceri care a construit pe cont propriu primul metru de autostradă din România. Care sunt diferențele?

 

Costurile suportate de Mandachi și cele plătite de contribuabili sunt în raport de nu mai puțin de 1 la 4.

 

Singurul metru de autostradă din Moldova a fost realizat în şapte ore cu o echipă de 17 muncitori. Au fost folosite un excavator cu gheară pe roţi, un excavator tip macara cu şenile, un buldozer tasator, două camioane cu remorcă, un camion cu betonieră, două microbuze, o vola, şase lopeţi, două dreptare, două drujbe, patru ciocane, patru metri cubi de beton, 36 de metri pătraţi de plasă de fier, un kilogram de cuie, trei kilograme de vopsea, 36 metri cubi de balastru, opt metri liniari de ţeavă rectangulară de fier 10 cm x 10 cm grosime pentru parapeţii de protecţie şosea şi 12 metri liniari de ţeavă rectangulară de fier 10 cm x 10 cm grosime pentru susţinerea afişajelor şi indicatoarelor rutiere. Valoarea investiţiei este de aproximativ 4.500 de euro.

 

Dar cât costă aceeași autostradă la stat? Informația apare în studiul de fundamentare a autostrăzii Tg. Neamț – Iași, realizat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) și prezentat de aceasta în vederea realizării prin Parteneriat Public Privat (PPP). Documentul indică un cost de 1,2 miliarde euro, inclusiv TVA, pentru o lungime de 61 km. Se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 si Km 61+000, bretele ce vor fi deasemenea la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed