Doar 12% dintre români au primit salarii majorate în 2023


În 2023, doar 12% din români au beneficiat de salarii mai mari, suficiente pentru a ține pasul cu inflația, conform cercetării Randstad România Employer Brand Research 2024, publicată vineri. Mai mult, șase din zece angajați (58%) iau în considerare să lucreze în străinătate în acest an.

Potrivit studiului, salariul rămâne motivul principal pentru care angajații își dau demisia. De asemenea, jumătate dintre respondenți ar fi dispuși să se mute în alt oraș pentru un alt loc de muncă, cu condiția ca angajatorul să le ofere sprijin financiar pentru relocare, incluzând acoperirea costurilor pentru casă și transport.

În ceea ce privește topul celor mai atractivi angajatori din România, sectorul IT domină, cu Microsoft ocupând prima poziție pentru al treilea an consecutiv. Urmează Cognizant și Philips (Versuni). Clasamentul pe industrii evidențiază că cele mai atrăgătoare companii sunt Microsoft în IT, British American Shared Services Europe în servicii, Ford în industria auto, Continental în producția de componente auto, Antibiotice în producția și distribuția farmaceutică, Philips (Versuni) în producție, British American Tobacco Trading în FMCG, Nokia Networks în telecom, FM Logistics în logistică, Banca Transilvania în finanțe, eMAG în retail și Oscar Downstream în industria petrolului și gazelor.

Factorii care influențează alegerea locului de muncă în România sunt pachetul salarial atractiv, atmosfera la locul de muncă, stabilitatea poziției și echitatea, acesta fiind un criteriu nou introdus în sondaj și situându-se pe locul patru.

Diferențele majore dintre așteptările angajaților și experiența lor la locul de muncă actual sunt legate de salariu și beneficii, evoluția în carieră și atmosfera de lucru.

Mai mult de jumătate dintre respondenți iau în considerare să lucreze în străinătate în 2024, cu preferințe pentru Germania, Marea Britanie, Spania și Elveția.

În anul precedent, cuvintele-cheie au fost „incluziunea” și „diversitatea”, dar în 2024 s-au adăugat „echitatea” și „inteligența artificială”. Aproximativ unul din doi angajați consideră că angajatorii valorizează experiența și abilitățile lor unice, iar unul din cinci utilizează deja în mod regulat inteligența artificială.

Mai mult de jumătate (53%) dintre angajații din România au demisionat sau iau în considerare să facă acest lucru din cauza salariilor mici raportate la costul vieții crescând. Această tendință este mai pronunțată în cazul femeilor și al persoanelor cu educație peste medie.

Oferta de muncă tentantă este un motiv frecvent pentru demisie (43% dintre respondenți). Alte motive includ lipsa oportunităților de dezvoltare în carieră și echilibrul între viața profesională și personală. Pe de altă parte, relația cu managerii a coborât pe locul 11, de la locul 6 în 2023.

Aproximativ o treime dintre cei care și-au schimbat locul de muncă au folosit agenții de recrutare pentru a găsi un nou post. Randstad Employer Brand Research este cea mai amplă cercetare independentă a brandului de angajator la nivel mondial, care identifică cei mai atractivi angajatori din mii de companii, pe baza unei metodologii dezvoltate în 24 de ani de analiză a brandului de angajator la nivel global. Pentru ediția din 2024, au fost colectate opiniile a aproape 173.000 de respondenți din 32 de piețe, reprezentând peste 75% din economia globală. În România, la cercetare au participat 3.851 de persoane, iar interviurile au fost realizate online în ianuarie 2024.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed