AcasăEconomieE.ON Energie România şi producătorul de carne de pasăre Transavia vor construi...

E.ON Energie România şi producătorul de carne de pasăre Transavia vor construi şase centrale fotovoltaice

”E.ON Energie România dezvoltă parteneriatul tradiţional cu Transavia şi în zona soluţiilor energetice regenerabile, urmând să construiască şase centrale fotovoltaice pentru unităţi de producţie din Transilvania şi Banat, pe o suprafaţă de 4,5 hectare. Valoarea totală a proiectelor de producere a energiei verzi depăşeşte 2,9 milioane de euro”, anunţă E.ON.

Transavia va produce anual 4.600 MWh şi îşi va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 1.000 de tone pe an.

Vor fi instalate, pe sol, 6.608 panouri fotovoltaice, cu o putere totală de 3.568 kWp, în localităţile Unirea şi Pâclişa din judeţul Alba, Cristian din judeţul Sibiu, Gligoreşti din judeţul Cluj, Cristuru Secuiesc din judeţul Harghita şi Bocşa din judeţul Caraş-Severin. Cele şase centrale vor produce anual circa 4.600 MWh energie electrică.

„Suntem într-o perioadă de tranziţie energetică şi remarcăm interesul tot mai ridicat pentru soluţii de producere a energiei din surse regenerabile. Primele panouri fotovoltaice pentru partenerii de business le-am instalat în 2019 şi de atunci am crescut an de an în acest domeniu. Parteneriatul cu Transavia este o demonstraţie clară a faptului că viitorul aparţine energiei verzi şi că sustenabilitatea unei companii este o condiţie necesară pentru dezvoltarea şi consolidarea poziţiei în piaţă, indiferent că eşti furnizor de soluţii energetice sau beneficiarul direct al acestora”, declară Claudia Griech, director general al E.ON Energie România.

Cantitatea de energie electrică produsă de centrale este destinată autoconsumului în procesul de producţie, surplusul urmând să fie livrat în reţea. Prin punerea în funcţiune a acestor proiecte fotovoltaice, Transavia îşi va reduce emisiile de dioxid de carbon cu aproape 1.000 de tone pe an.

„Energia verde este pentru noi un proiect de sustenabilitate economică, relevant şi pentru mediu şi societate. Acest parteneriat cu E.ON, parte din investiţia masivă în energie verde demarată de noi în acest an, ne va ajuta să ne maximizăm performanţa în procesul nostru de producţie responsabilă în punctele de lucru din cinci judeţe şi, în acelaşi timp, să ne reducem amprenta ecologică.”, afirmă Ovidiu Opriţa, director general al Transavia.

Începând din anul 2019 şi până în prezent, E.ON a instalat 151 de centrale fotovoltaice în România, în valoare de 28,5 milioane de euro. Prin intermediul acestor proiecte, producţia totală de energie fotovoltaică ajunge la 36,1 GWh, iar emisiile de dioxid de carbon vor fi reduse cu 8,3 milioane tone pe an.

Această iniţiativă a liderului local al pieţei de carne de pui face parte din strategia de sustenabilitate, de la bob la furculiţă, prin care Transavia s-a angajat să protejeze resursele pentru generaţiile viitoare, acţionând responsabil în privinţa oamenilor, a animalelor, a comunităţilor şi a mediului.

Transavia este liderul pieţei locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai mari afaceri de familie, care deţine şi produce brandurile de carne de pui Fragedo, pui cu creştere lentă Libertan şi semipreparate pe bază de pui Papane. Compania are aproximativ 2.300 de angajaţi, care activează preponderent în cele 30 ferme de creştere a păsărilor şi în cele 4 ferme de producţie vegetală, în fabrica de nutreţuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generaţie şi în fabrica de procesare a cărnii. Fermele Transavia sunt localizate în 8 judeţe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Circa 25% la sută din producţia anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane şi a CSI.

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă de 17 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,7 miliarde de euro.

 

 

 

Ultimele Articole