EMag, cel mai mare business online românesc

Cum explică Stanciu creşterea consistentă cu două cifre a eMag, în condiţiile în care este deja un business de cifre mari? “Nu am luat de la ceilalţi retaileri, ci am fost proactivi şi reuşim să scoatem banii oamenilor de buzunar”, a declarat acesta în cadrul evenimentului.

Un moment-cheie în businessul eMag anul trecut a fost legat de Primul Black Friday românesc (ultima vineri din luna octombrie). Evenimentul a dus la o creştere de un punct procentual a întregii pieţei de retail, susţine Stanciu, şi cu zece mil. euro a pieţei de electroIT. Pentru eMag, ziua de 25 noiembrie a adus nu mai puţin de 1,2 mil. de vizitatori, peste 100.000 de produse vândute şi în jur de opt mil. euro în cont.

Pentru anul în curs, dinamica businessului se va păstra şi eMag speră să încheie cu venituri de 180 mil. euro. Va creşte odată cu piaţa de electroIT (10%) si cu cea online a cărei pondere va fi mai mare anul acesta în totalul pieţei de retail locale, estimează Stanciu.

Pe lângă cei doi vectori externi businessului, eMag va creşte şi prin propria strategie de business. Şi va fi o strategie centrată nu pe profit (anul trecut, profitul operaţional a fost de aproape trei mil. euro), ci pe creştere, lămureşte omul de afaceri care controlează şi retailerul Flanco.

O primă direcţie este legată de conceptul de ”marketplace”, un alt moment-cheie pentru afacerea eMag. Lansat anul trecut, presupune parteneriate cu companii terţe care îşi pot comercializa produsele direct pe eMag.ro, după modelul afacerii Amazon. În 2012, în marketplace-ul eMag, vor fi aduse noi categorii de produse – foarte probabil fashion, potrivit unei declaraţii făcute pentru money.ro de vicepreşedintele de dezvoltare şi cofondatorul eMag, Radu Apostolescu.

De asemenea, va fi lărgit segmentul de asigurări, o piaţă totală de aproape două mld. euro, din care eMag speră să ia cât mai mult posibil prin acest gen de parteneriate. Intrând pe cât mai multe categorii de retail, eMag intră practic într-o piaţă estimată la 35 mld. euro anul trecut. ”Chiar dacă marjele sunt mai mici decât am intra noi direct pe segmentele respective, parteneriatele cu terţii ne asigură în schimb viteză în extindere”, explică Stanciu o strategie de business pusă la punct atât de bine de cei de la Amazon.

O altă direcţie de creştere va fi extinderea regională a afacerii, iar Bulgaria este prima pe listă – până la sfârşitul anului, asigură Apostolescu. ”Vindem în România de opt ori mai mult decât toată piaţa online bulgară”, subliniază Stanciu atuul cu care eMag ar intra în piaţa vecină. Pe termen mediu, sunt vizate Ungaria, R. Moldova, Ucraina.

Produsele-locomotivă pentru vânzările de anul trecut ale eMag au fost cele din zona de ”mobile”: tabletele, smartphone-urile (care anul trecut au reuşit să bată cu 30% vânzările de laptopuri), laptopurile şi televizoarele inteligente. În 2012, vedetele se întrevăd a fi televizoarele inteligente, crede Stanciu.

eMag este controlat de compania Dante International, iar structura acţionariatului după tranzacţia din decembrie anul trecut arată după cum urmează: Radu Apostolescu cu 16,33%, Asesoft Distribution (rebranduită Network One Distribution) cu 80,67% şi Asesoft Web cu 3%. De spus că oamenii de afaceri, Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă, deţin în mod egal Network One Distribution şi Asesoft Web.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed