FACEBOOK lansează GRAPH SEARCH. Cum va funcţiona motorul de căutare

0

„Noul serviciu le va permite utilizatorilor FACEBOOK să efectueze căutări naturale de conţinut în cadrul reţelei de socializare”, a spus Zuckerberg, conform BBC News online.

 

Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea.

 

Primul criteriu de căutare al serviciului „Graph search” va fi valoarea informativă, al doilea, proximitatea temporală, iar al treilea interesul „prietenilor” de pe pagina utilizatorului care efectuează căutarea, interes determinat prin numărul de „like-uri”.

 

Fondatorul şi preşedintele Facebook a insistat că noul serviciu nu este unul de căutare în sens larg pe Internet, ci doar pe Facebook, astfel că nu este un concurent direct al GOOGLE. „Nu este vorba de căutări în reţeaua world wide web. Este vorba de căutări pe FACEBOOK, conţinutul este foarte mare şi este într-o dinamică permanentă”, a explicat Zuckerberg la sediul Facebook din California.

 

Potrivit CNBC, noul sistem de căutare al Facebook concurează însă, fără îndoială, cu Google.

 

„De ce să mai cauţi un restaurant sau un hotel pe Google când poţi vedea unde au mers prietenii din lista ta de pe Facebook?!”, explică jurnalista Julia Boorstin, de la blogul CNBC.

 

În acest context, dacă Facebook va reuşi să menţină interesul oamenilor cu acest serviciu, acest lucru înseamnă mai multe oportunităţi pentru vânzarea de produse publicitare şi, implicit, bani, făcând concurenţă serviciului de căutare al Google.

 

Potrivit agenţiei Bloomberg, în urma anunţului, acţiunile Facebook au scăzut cu mai puţin de 1%, până la nivelul de 30,75 dolari. Acţiunile Google Inc. (GOOG) au crescut, însă nesemnificativ, după ce Facebook a dat asigurări că noul serviciu de căutare nu va fi unul în sens general pe Internet.