Facebook te ajută sau te încurcă la angajare?

Aceste rezultate sunt relevate intr-un studiu pe tema recrutarii digitale, scrie manager.ro, care a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations si HR Manager, in luna aprilie a acestui an.

 

Facebook te poate descalifica din start

84% dintre specialistii in recrutare iau in considerare ce tip de informatii impartasesc candidatii, ce comenteaza si ce fotografii aleg sa publice. De asemenea, criticile la adresa fostilor angajatori nu sunt neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenti la acest aspect, putand astfel descalifica candidatii inca din prima faza de recrutare pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre specialistii in HR.

Mai mult decat atat, peste 40% dintre reprezentatii de Resurse Umane acceseaza profilele de pe retelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.) indiferent de pozitia pentru care recruteaza, in timp ce doar 20% dintre acestia verifica retelele sociale doar pentru pozitiile de middle si top management.

Aspectul general convinge angajatorii

79% dintre specialistii in recrutare urmaresc aspectul general al profilului de Facebook si LinkedIN in procesul de verificare a candidatilor, dovedind astfel ca retelele sociale au devenit adevarate carti de vizita ale candidatilor in cautarea unui job.

Google – util in faza de triere a angajatilor

Motorul de cautare Google este utilizat de 70% dintre angajatori abia in faza finala a procesului de selectie, dupa ce a avut loc intervievarea potentialilor candidati. Doar 30% dintre specialistii in HR verifica ce apare pe Google referitor la un candidat inainte de a-l chema la interviu.

 

LinkedIn – mixul perfect intre personal si profesional?

44% dintre angajatori verifica pe LinkedIn nu doar experienta profesionala a candidatilor si recomandarile din partea partenerilor de afaceri, ci si tipul de informatii pe care candidatii il impartasesc acolo, urmarind astfel si trasaturile de personalitate ale potentialilor angajati. In plus, LinkedIn este considerat de 59% dintre specialisti in recrutare un canal principal, iar 1 din 2 dintre acestia il considera unul dintre cele mai relevante medii de selectie.  

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed