IAB vrea 250 de site-uri înscrise în codul de conduită online, până la sfârşitul anului 2010

0

Oficialul a spus cum vor fi plătiţi juraţii care vor analiza respectarea codului de conduită online, cine va face parte din juriu şi care vor fi criteriile de alegere a juraţilor şi câte site-uri se vor înscrie în sistem până la sfârşitul anului.

Care este suma care va trebui plătiă de fiecare site în parte care adera la codul de autoreglementare în mediul online?

Este o schemă de finanţare bazată pe data aderării (sunt încurajaţi cei care adeă până la 15 decembrie), numărul de siteuri înscrise, numărul de luni plătite în avans. În plus se acordă o lună bonus pentru siteurile care timp de două luni consecutive au rezolvat toate sesizările primite fără să se ajungă la jurizare. Costul minim la care se paote ajunge este de 44 euro pe an. Costul nu depinde de mărimea sitelui sau de numărul de sesizări.

Care va fi onorariul pentru un membru de jurizare? Diferă acest onorariu în funcţie de tipul de membru al juriului? (juriu de publicitate, juriu de comerţ electronic)

Şi el este calculat algoritmic şi depinde direct de numărul de jurizări la care participă. Onorariul pentru o jurizare diferă de la o lună la alta şi e calculat ca raport dintre 50% din suma totală colectată acea lună împărţită la numărul total de jurizări din acea lună. De menţionat că în cadrul unei luni onorariu nu diferă în funcţie de complexitatea speţei jurizate.

Cine va face parte din juriu? Care vor fi criteriile de alegere a juraţilor?

Condiţiile pentru a fi jurat sunt:

  1. să fii propus/susţinut de cel puţin un site aderent (la aderare se cere şi o propunere de jurat)
  2. să semnezi un agreement standard (declararea intereselor respectiv a incompatibilităţilor, respectarea procedurilor de jurizare etc)
  3. să fii validat de Consiliul Director al IAB

 Alegerea de juraţi din cadrul IAB România nu ar fi în contradicţie cu statutul de non-membri, pe care-l au companiile care nu fac parte din IAB România?

Din acest motiv nu există condiţii ca juraţii să facă parte din IAB România.

Câte site-uri estimaţi că se vor înscrie în sistem până la sfârşitul anului? Ce estimări aveţi pentru anul viitor?

Noi am lansat înainte de stabilirea strategiilor de media pentru 2010 şi oferim şi o bonificaţie pentru înscrierea până la 15 Decembrie tocmai pentru a determina un număr mare de înscrieri anul acesta, iar aceasta să se monetizeze în investiţii de publicitate crescute în 2010. Personal mă aştep la circa 90 de situri pânp la sfârşitul anului şi undeva la 250 până la sfârşitul anului viitor.

Din ce domeniu consideraţi că vor adera cele mai multe site-uri la codul de autoreglementare în mediul online?

Cred că early adopterii nu vor fi diferenţiaţi pe domenii. Mă aştept ca printre early adopteri să fie mai ales siteurile care deja asumă că respectă aceste norme precum şi siteurile cu încărcare mare de publicitate (instrumentele cuprinse în acest cod le oferă argumente pentru împuţinarea publicităţii deranjante). În rest cu siguranţă vorbim de siteurile mari generaliste şi de siteurile de ecommerce unde beneficiile unui cod de conduită comun sunt mult mai vizibile şi mai uşor monetizabile.

Care este garanţia, concretă, a codului de autoreglementare în mediul online pentru fiecare categorie în parte? – publisher, utilizator final, companie de publicitate.

Garanţia concretă pentru toată lumea e că atâta timp cât există „marca de încredere” pe acel site (confirmată pe siteul proiectului) … sunt respectate toate normele de conduită cuprinse în cod iar orice nelămurire cu privire la o posibilă nerescpectare va fi rezolvată împreună cu siteul, în caz contrar se va retrage acea „marcă de încredere”

La codul de conduită vor putea adera şi instituţii publice, care au website-uri? Veţi încuraja înscrierea lor în sistem? Cum?

Aşa cum e construit acum codul se adresează oricărui website jurizabil din România (accesibil şi într-o limbă cognoscibilă juraţilor). Concentrarea pe o categorie sau alta de websiteuri va ţine de promovarea sistemului. Momentan focusul este pe siteuri mari care pot monetiza uşor prezenţa mărcii de încredere. Probabil că la un moment dat focusul de promovare se va focaliza şi pe alte zone, inclusiv siteuri ale instituţiilor publice sau siteuri care nu monetizează din publicitate. Încurajarea poate lua multiple forme: promovarea în acea zonă de interes, realizarea şi sprijinirea de case study-uri, reglementări specifice acelor zone sau cautarea unor soluţii de cofinanţare.