Iohannis, Orban și Bode, festivism electoral la inaugurarea metroului din Drumul Taberei

Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, conducerea Metrorex, precum și alți oficiali au inaugurat 7 kilometri de metrou în fața presei ținută  timp de o oră înghesuită într-un țarc, fără nicio regulă de distanțare fizică. La ora 12, alaiul politicienilor a trecut prin fața camerelor de luat vederi și a reporterilor fără să dea nicio declarație de presă și a coborât în subteran pentru a face prima călătorie cu metroul din Drumul Taberei.

 

După alte 30 de minute, alaiul electoral a apărut în fața presei iar manifestarea s-a dorit a fi una a victoriei pentru că lucrarea de 3,2 miliarde de lei a fost finalizată după  9 ani de la prima sapă. Dar și după 5 ani de amânări, despre care nimeni nu a scos un cuvânt.

 

Bode, Orban și Iohannis nu s-au ascuns de cuvinte mari. „Asistăm astăzi la un moment istoric. Punerea în funcțiune a Magistralei 5, cu cele 10 stații, toate fiind proiectate și construite de la zero, reprezintă cea mai importantă realizare a Metrorex în cei 41 de ani de activitate. Folosesc acest prilej pentru a le mulțumi tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui obiectiv. Magistrala 5 își va continua extinderea cu încă șase stații”, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Lucrurile uneori le așează Dumnezeu astfel încât să pară coincidență. Eu eram ministrul Transporturilor când s-au stabilit indicatorii tehnico-economici. E o onoare pentru mine ca , împreună cu domnul director general Gabriel Mocanu să avem această bucurie de a fi de față la punerea în funcțiune a acestui obiectiv foarte important. Nu ne vom opri aici, toate lucrările ulterioare se vor derula cu o viteză mai mare”, a declarat Ludovic Orban. „Este o mare realizare, trebuie să recunoaştem acest lucru, este cert, după Revoluţie, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România. Nu a fost uşor până aici şi această linie risca să devină, aşa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor”, a declarat Klaus Iohannis.

 

După aceste cuvinte, politicienii au plecat fără să răspundă la nicio întrebare. Iar în fața lor erau peste 200 de reprezentanți ai mass-media care sigur ar fi dorit să afle despre suprapunerea aceasta a inaugurării cu campania electorală, despre problemele care există cu licitația pentru achiziția de către Metrorex a trenurilor pentru nouă magistrală etc.

 

PSD  a transmis un mesaj pe Facebook în care îi acuză pe președinte și premier de „festivism grețos” și susțin că meritul realizării liniei de metrou M5 le aparține. „Cuplul Iohannis-Orban întoarce PNL în timp: stăpânii se dau primii cu metroul, plebea trebuie să mai aștepte! Liberalii s-au instalat la putere în noiembrie 2019, dar n-au putut respecta termenul asumat de guvernarea PSD de a deschide noua linie de metrou în decembrie. Erau prea ocupați cu alegerile anticipate! După 10 luni de bâlbe, ei dau azi în funcțiune un proiect deblocat şi realizat în proporție de 99% de guvernele social-democrate. Pentru asta apelează la cel mai grețos festivism posibil. Stăpânii de la PNL au rezervat metroul două ore, în exclusivitate, ca nu cumva Iohannis să respire același aer cu muritorii de rând. La inaugurarea metroului din Drumul Taberei, Ludovic Orban ajunge un fel de Coana Leana a șefului suprem de la Cotroceni, iar Bode devine reîncarnarea lui Emil Bobu”, scrie PSD pe Facebook.

 

Magistrala Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, are aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2). Prin inaugurarea acestei secțiuni din M5, Capitala ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.

Povestea metroului din Drumul Taberei a început în urmă cu 12 ani, când au început licitațiile. Trei ani mai târziu s-a dat prima sapă și s-a anunțat, inclusiv pe un panou la Eroilor, că în trei ani metroul va fi gata. Numai că de atunci și până astăzi, la șefia Ministerului Transporturilor au trecut 17 miniștri, iar Metrorex a schimbat opt directori generali. Toate guvernele care s-au perindat la putere au promis că vor termina lucrările însă termenele au fost mereu încălcate. Astăzi, la inaugurare în ochii reprezentanților presei răsărit câteva chestiuni supărătoare precum lipsa diacriticile la denumirile stațiilor.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed