Lipsa finanţării împiedică derularea activităţilor culturale în şcoli

„Ne lovim permanent de această barieră financiară”, a spus Mălăelea, în cadrul unei dezbateri desfăşurată, miercuri, la Biblioteca Muzeul Naţional al Ţăranului Român (MNŢR), subliniind că ar trebui găsite instituţii sau persoane capabile să finanţeze asemenea activităţi.

 

 

Inspectorul a sesizat şi faptul că părinţii nu sunt receptivi la organizarea activităţilor culturale.

 

 

Directorul general al MNŢR, Virgil Ştefan Niţulescu, a pledat pentru reunirea eforturilor autorităţilor şi a organizaţiilor neguvernamentale pentru a finaliza o serie de proiecte culturale sau sportive, în timp ce reprezentantul Ministerului Culturii, Emil Pantelimon, a apreciat că este nevoie de multă bunăvoinţă pentru derularea unor astfel de acţiuni.

 

 

George Radu Laurenţiu, directorul adjunct al Şcolii nr. 46 „I.G. Duca” din Capitală, s-a declarat satisfăcut de talentul copiilor care participă la activităţi extraşcolare desfăşurate în instituţia pe care o conduce, în domeniul teatrului, picturii, literaturii.

 

 

El a recunoscut însă că la I.G. Duca copiii provin din familii în care nu există problema banilor. „Sunt foarte norocos. Nu am probleme de genul semnalat (n.r. banii) în şcoală”, a spus profesorul.

 

 

În cadrul dezbaterii, organizată de asociaţia O Şansă Pentru Viitor (OSPV), în parteneriat cu Administraţia Fondului Cultural Naţional, Teatrul Masca şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, a fost prezentat raportul „Bucureştiul apreciază arta?”, ultima etapă a proiectului cultural cARavana TA.

 

 

Raportul, care se doreşte a fi un indicator fidel al nevoii de artă şi spectacol în Capitală, prezentat de Bogdan Antohe, preşedintele OSPV, evidenţiază faptul că absenţa finanţării şi comoditatea unor părinţi reprezintă impedimente ale desfăşurării unor activităţi extraşcolare.

 

 

Proiectul cultural Caravana TA a avut ca obiective crearea unui suport educaţional potrivit, prin intermediul artei plastice şi al spectacolului de teatru, în vederea dezvoltării aptitudinilor si talentelor celor mici, precum şi facilitarea acccesului unui număr cât mai mare de persoane la manifestări culturale.

 

 

Cele patru ateliere gratuite pentru elevi – dans, pictură, teatru şi olărit – au constituit pentru organizatori ocazii de a confirma necesitatea abordării non-formale a educaţiei, în ideea descoperirii personalităţii copilului şi a conturării viitoarei profesii.

 

 

Simultan desfăşurării atelierelor de creaţie, pe străzile Bucureştiului a circulat Caravana culturală pe patru roţi, care a pornit de la necesitatea de a aduce actul de cultură mai aproape de bucureşteni.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed