RFI: Soldurile din Franţa, o gură de oxigen

Putină euforie după sase săptămâni de preturi reduse. Pentru distribuitorii de îmbrăcăminte în particular, perioada de solduri care se încheie era vitală, esentială pentru a salva un an 2013 care începuse cu stângul, cum nu se poate mai prost. Criza, dar si vremea rea din primele 6 luni ale anului au afectat enorm mai toate magazinele. Afacerile, vânzările făcute în iulie i-au satisfăcut însă pe aproape 70% dintre comercianti. Trebuie spus că 80 de procente dintre francezi au cumpărat cel putin un produs cu reducere în aceste ultime 6 săptămâni.

 

 

Una dintre explicatiile succesului acestor solduri este că preturile au fost scăzute încă din primele zile cu 40%-50%, lucru care a permis un demaraj în fortă, urmat, e adevărat, de o stagnare a diminuării preturilor. Un factor care si el a frânat putin tendinta pozitivă a fost că francezii si-au modificta felul de a cumpăra lucruri. Cumpără tot mai des de nevoie si nu de plăcere. Odată ce si-au găsit ce le trebuie, francezii se dezinteresează de solduri. Rezultatul este că aproape jumătate dintre francezii care au fost la solduri au cheltuit mai putin de 150 de euro, asta în contextul în care bugetul lor alocat cumpărăturilor de acest gen era putin peste 200 de euro, scriu cei de la RFI.ro.

 

 

Turismul francez, în criză

 

 

Sectorul turismului din Franta suferă si el mai departe din cauza crizei si a timpului. Sezonul estival a început într-adevăr prost. În absenta unui miracol de ultim moment, sezonul 2013 nu va rămâne în analele turismului francez.

 

 

Prima jumătate a vacantei de vară, adică luna iulie se încheie pe o notă mediocră, dacă nu chiar proastă, afirmă mai toti profesionistii sectorului. Situatia era însă previzibilă, spun ei, tinând cont de criză, dar si de faptul că scoala copiilor s-a terminat târziu, pe 5 iulie, lucru care a compromis de exemplu prima săptămână a acestei luni. Apoi se mai remarcă si o prezentă mai slabă în Franta a olandezilor, clientelă în general importantă în iulie.

 

 

În sfârsit, analistii mai notează că francezii îsi aleg destinatiile în ultima clipă, au trecut de la vacantele „de plăcere” la „vacante oportuniste”. Dacă prima jumătate a lui august se anuntă mai degrabă bună, numai o explozie a cererii în a doua jumătate a lunii ce vine mai poate salva cu adevărat un sezon pe care profesionistii ar dori să-l uite cât de repede.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed