Mirajul televiziunii a sedus peste 4.500 de candidaţi să aplice pentru un job de secretară

Aproape 4.600 de CV-uri au intrat deja în cursă pentru poziţia de secretară la o companie de consultanţă al cărei nume seamănă cu cel al televiziunii de business The Money Channel. Spre comparaţie, peste 500 de candidaţi au aplicat pentru acelaşi job de secretară la una din cele mai mari companii farmaceutice din Europa. Poziţia din cadrul companiei farmaceutice de top a adunat peste 500 de aplicaţii, anunţul de recrutare fiind publicat relativ în aceeaşi perioadă cu cel al companiei The Money Channel Consulting.

Cum se explică avalanşa de CV-uri trimise în primele 10 zile de la publicarea anunţului de recrutare pe un site de profil, pornind de la premisa că, de regulă, un job de secretară adună în acest interval (de 10 zile) cel mult 500 de candidaturi?

 

Mixul care a generat recordul de CV-uri pentru un job de secretară, ofertat în această perioadă, vizează următoarele elemente: numele angajatorului, foarte similar cu cel al televiziunii de business The Money Channel, o poziţie de entry level pentru care se cere explicit un nivel de expertiză/experienţă relativ scăzut, niciun filtru operat explicit de angajator pe site-ul de recrutare pe care a fost publicat anunţul.

 

Dar să explicăm punct cu punct cum a reuşit un anunţ de recrutare scris ambiguu să adune aproape 5.000 de candidaturi.

1. Confuzia The Money Channel Consulting-The Money Channel (televiziunea de business) a adus cei mai mulţi aplicanţi. Cum? Asocierea cu televiziunea de business a transformat un job banal, fără perspectivă, într-unul cu miză (potenţială).

“Numele companiei generează confuzie prin asocierea cu televiziunea de business The Money Channel”, a spus pentru MONEY.ro Monica Dona, human capital consultant la Lugera & Makler.

De ce? Candidaţii vânează cu disperare angajatorii cu brand puternic, de încredere.

Pe fondul modificării percepţiei angajaţilor asupra asteptărilor de la un loc de muncă, înspre stabilitate şi siguranţă, este firesc ca această confuzie de nume să genereze un număr mare de aplicaţii, explică Monica Dona.

E important de precizat că firma The Money Channel Consulting face parte din acelaşi trust ca televiziunea de business (The Money Channel), însă nicăieri în economia anunţului de recrutare nu e precizat acest detaliu edificator despre asemănarea de nume dintre cele 2 entităţi.

2. Poziţia ofertată vizează tinerii absolvenţi, nu implică experienţă relevantă şi abilităţile invocate de angajator sunt formulate în termeni generali, care întreţin interperetările echivoce, prin urmare convenabile. 
“Avem o poziţie entry level cu foarte puţine cerinţe, un post pe care se pliază orice tânăr absolvent”, mai spune Monica Dona.

3. Ultimul ingredient din mixul recordului de peste 4.000 de aplicanţi la jobul de secretară decurge tot din ambiguitatea cu care e formulat anunţul de recrutare. Se referă mai exact la absenţa explicită a oricărui filtru de selecţie a candidaţilor care „se întâlnesc” cu oferta de angajare pe site-ul de recrutare. Relevant în economia ofertei de angajare, pentru că numărul filtrelor impuse de angajator e invers proporţional cu numărul de candidaturi asociate unui anunţ de recrutare.
Nu există filtre pentru aplicanţi (exemplu: cunoştinte de limba engleză, întrebari eliminatorii, experienţă minimă, operare PC, etc.), conchide Monica Dona.  

 

Pornind de la aceste 3 premise, e probabil ca recordul de candidatori pentru jobul de secretară să se concretizeze, în fapt, într-o cifră modestă de CV-uri relevante pentru poziţia ofertată.

“Volumul mare de aplicaţii nu se traduce neapărat într-un număr mare de candidaţi valoroşi şi există posibilitatea ca foarte multe dintre CV-urile transmise să nu corespundă cerinţelor din anunţ”, avertizează Monica Dona.

 

Candidatul ideal pentru jobul de secretară la The Money Channel Consulting trebuie să dovedească adaptabilitate la discuţii cu membrii echipei şi clienti externi, capacitate de muncă în echipă, şi excelente cunoştinţe în domeniul de secretariat, potivit anunţului de recrutare. Termenul-limită pentru trimiterea aplicaţiilor este 11 aprilie.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed