Mona Pivniceru îi taie „craca” colegului de partid Relu Fenechiu

Ministrul Justiţiei a identificat mai multe elemente de neconstituţionalitate şi de erori juridice în textul redactat de specialiştii din jurul ministrului Relu Fenechiu. Mai mult, şefa de la Justiţie a identificat în proiectul de ordonanţă al lui Fenechiu formulări ce nu au sens în limba română.

 

Ministrul Justiţiei, Mona Pivniceru, a analizat proiectul de ordonanţă de urgenţă redactat de Ministerul Transporturilor, condus de liberalul Relu Fenechiu, privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului de resort şi îi cere colegului său de partid să modifice textul documentului în caz contrar acesta neavând nicio şansă de a fi transformat în lege.

 

Într-o adresă oficială adresată ministrului Relu Fenechiu, şefa de la Justiţie menţionează că proiectul de ordonanţă care impune transferul a 13 unităţi sanitare a MTI către Ministerul Săntăţii şi desfiinţarea Casei de Asigurări de Sănătate a Transporturilor ar putea crea unele vicii de neconstituţionalitate precum şi alte confuzii de ordin juridic.

 

Chiar din începutul adresei, ministrul Pivniceru îi atrage atenţia lui Fenechiu că un proiect de trecere a spitalelor Transporturilor către Ministerul Sănătăţii nu poate fi aprobat ca ordonanţă de urgenţă. „Prin urmare, observăm că, aşa cum a fost surprinsă în preambul şi în Nota de fundamenatare, justificarea oferită nu este de natură să corespundă criterilor de constituţionalitate extrinsecă reţinute în jurisprudenţa Curţii Constituţionale deoarece prin măsurile propuse nu se urmăreşte evitarea unei atingeri grave aduse interesului public. Transferul acestor unităţi sanitare, precum şi desfiinţarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor Construcţiilor şi Turismului s-ar putea face şi pe calea procedurii legislative obişnuite”, se arată în adresa parafată de ministrului Justiţiei.

 

Referitor la articolul 3 din ordonanța privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor, Pivniceru apreciază că textul „este lipsit de claritate şi previzibilitate, putând fi create premisele unor vicii de neconstituţionalitate”.

 

„Art. 3. – Drepturile si obligatiile izvorâte din raporturile de serviciu, respectiv de muncă ori de management ale persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în unităţile sanitare cu paturi din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor se preiau, iar personalul preluat îşi păstrează toate drepturile şi obligaţiile deţinute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, stabilite potrivit reglementărilor în vigoare”.

 

Pivniceru îi mai atrage atenţia lui Fenechiu că ordonanţa ar putea fi declarată neconstituţională dacă sintagma „încetarea activităţii” Casei de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor nu va fi înlocuită cu sintagmă desfiinţării în toate cazurile în care apare în textul proiectului de act normativ.

 

Cu privire la articolul 8, Ministerul Justiţiei propune reformularea textului astfel încât să rezulte că preluarea patrimoniului Casei de Sănătate existent la momentul desfiinţării se realizează în bloc, urmând ca, ulterior, să se predea, în funcţie de necesităţi uneia din Casele de Asigurări de Sănătate. O altă modalitate de preluare a patrimoniului identificat de Mona Pivniceru ar fi „individualizarea exactă a bunului şi a Casei de Asigurări de Sănătate care preia bunul într-o anexă a proiectului de ordonanţă de urgenţă”. În caz contrar Pivniceru consideră că ordonanţa poate fi declarată neconstituţională.

 

Art.8.- Activitatea de preluare prevăzută la art.5 si art.7 se realizează pe bază de protocol predare-primire încheiat de Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului cu Casa Nationala de Asigurări de Sănătate, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucuresti si casele de asigurări de sănătate judetene, după caz, la care se anexează balanta analitică întocmită la data încetării activitătii Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Modelul protocolului de predare-primire si instructiunile de întocmire se stabilesc prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate.


De asemenea, Ministerul Justiţiei apreciază că este necesară obţinerea avizului Consiliului Concurenţei pentru ca „legea” lui Fenechiu să poată fi implementată.

 

Mona Pivniceru îi dă şi o lecţie de gramatică a limbii române ministrului liberal, apreciind că formularea utlizată de Fenechiu „consecinţele neadoptării…” nu are „semnificaţie în limba română”.

 

Ministrul Justiţiei apreciază că pentru mai multe articole din proiectul de ordonanţă a lui Fenechiu este necesar avizul Ministerului Finanţelor Publice.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed