Numărul cursanţilor la şcolile auto a scăzut cu până la 70%

„Principala cauză a scăderii numărului de cursanţi o constituie pirateria în domeniul. Apoi este vorba de criza economică. Acum doar cei care au nevoie de permis auto se mai înscriu la cursuri, iar cei care nu au nevoie urgentă de permis amână. O altă cauză este dată de factorul demografic. Să nu uităm că au împlinit 18 ani copiii născuţi după Revoluţie, iar din 1990 a fost liberalizat avortul aşa că după acest an a scăzut mult natalitatea”, a declarat, pentru NewsIn, directorul general al şcolii auto Teo, Marius Teodorescu, care deţine şi funcţia de vicepreşedinte al Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi din România.

Preşedintele acestei asociaţii patronale, Vasile Ştefănescu, cel care este şi directorul general al şcolii auto Rodell, consideră că există grupuri de interese în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care nu pun în aplicare legea astfel încât şcolile auto sunt prejudiciate.

„Grupurile de interese din cadrul Ministerului Transporturilor să înceapă să respecte şi să pună în aplicare ordinele ministrului, altfel vom depune plângere penală pentru abuz în serviciu în stare agravantă. Aceste grupuri de interse păstroresc de trei ani evaziunea fiscală. Totodată, conform articolului 11 din Ordinului 1866/2006 al Ministerului Transporturilor, Autoritatea Rutieră Română ar fi trebuit să închidă toate şcolile de şoferi care lucrează în baza unui contract de colaborare cu instructorii auto”, a mai spus preşedintele Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi.

Conform lui Marius Teodorescu, în primul semestru al anului 2009 numărul de cursanţi a fost de 1.200, în scădere cu 70%, faţă de perioada similară a anului trecut, în care au fost 4.000 de cursanţi.

„Pentru noi, cel mai bun an a fost 2007, în care am avut 7.000 de cursanţi. În 2008, numărul acestora a scăzut cu 14%, la 6.000. În semestrul întâi din 2009 am avut 1.200 de cursanţi, în scădere cu 70% faţă de perioada similară a lui 2008”, a mai precizat directorul general al şcolii auto Teo.

Acesta a mai precizat că în condiţiile economice actuale şi în momentul în care activitatea instructorilor auto independenţi nu este reglementată nu poate face estimări cu privire la activitatea şcolii sale în semestrul doi din acest an.

„Îmi este greu să fac estimări pentru anul 2009, dar s-ar putea tripla actualul număr de cursanţi în cazul în care instructorii auto vor fi obligaţi prin lege să-şi plătească dările la stat ca şi noi, şcolile auto, şi am fi pe picior de egalitate”, a mai spus Marius Teodorescu.

Acesta consideră că lansarea propriului site de Internet a adus în mod constant clienţi.

„În fiecare zi lucrătoare, am avut cel puţin doi-trei clienţi care ne-au consultat pe Internet şi au ales şcoala noastră. Banii investiţi în acest site au fost singurii care şi-au dovedit eficienţa”, a mai spus directorul general al şcolii auto Teo, care deţine, în acelaşi timp, şi funcţia de vicepreşedinte al Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi din România.

Directorul general al Autogeneral SA, Mircea Ilie Grigore, a constatat că scăderea numărului de cursanţi s-a acutizat în lunile aprilie şi mai şi se teme că trendul descendent va continua şi în semestrul doi.

„Scăderea dramatică am constatat-o în lunile aprilie şi mai, după ce în ianuarie şi februarie consider că s-a mers din inerţia anului 2008. Temerea mea este că în semestrul doi scăderea se va accentua pe fondul crizei economice, care se adaugă cauzelor de pe plan intern, şi anume pirateria în domeniu, care nu mi-am imaginat că poate fi la un nivel atât de mare, şi scăderea demografică accentuată după 1990”, a declarat directorul general al Autogeneral SA.

Conform lui Mircea Ilie Grigore, scăderea înregistrată de compania sa în ceea ce priveşte numărul de cursanţi se cifrează la aproximativ 50%.

„Cât a fost cerere în domeniul auto, afacerea a mers bine, existând o creştere de la an la an. Între 2001 şi 2008 am avut chiar mai mulţi cursanţi pentru categoriile C şi E decât pentru B. Anul 2007 a fost cel mai bun pentru noi, cu aproximativ 7.000 de cursanţi, aproape acelaşi număr având şi în 2008. În primul semestru din acest an am înregistrat doar 1.700 de cursanţi, în scădere cu 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Nu se mai poate face estimare asupra numărului de clienţi pe care-i vom avea până la finele anului, iar despre profit nu se mai poate vorbi din această activitate”, a declarat directorul general al Autogeneral SA, Mircea Ilie Grigore.

Şi la şcoala auto Biditrans numărul de cursanţi este în scădere, iar directorul general Gheorghe Bidină consideră, la fel ca şi omologii lui de la Teo şi Autogeneral, că pirateria în domeniu, criza economică şi scăderea demografică din 1990 sunt trendului descendent al afacerii.

„Faţă de semestrul întâi din 2008, în care am avut 1.750 cursanţi, de la 1 ianuarie şi până în prezent scăderea a fost de 32,5%, la 1.180 de cursanţi, iar până la finele anului cred că vom avea o scădere de 40%”, a declarat Gheorghe Bidină.

El speră ca până la 31 decembrie să se dubleze numărul de cursanţi din primul semestru.

„La un număr aşa de redus de clienţi, nu se mai poate vorbi de profit. Ar fi bine dacă s-ar dubla numărul de cursanţi din semestrul întâi pentru că ne intersează să ne acoperim cheltuielile, apoi, dacă se va putea, vom putea vorbi de profit. Rata noastră de rentabilitate s-a cifrat în jurul a 3-4% din cifra de afaceri în ultimii ani”, a mai spus Gheorghe Bidină.

O scădere similară a avut şi şcoala Rodell, de 39%, în primul semestru din acest an, comparativ cu perioada similară a lui 2008.

„În primul semestru, şcoala Rodell a avut 1.120 de cursanţi, în scădere cu 39% faţă de perioada similară a anului trecut, când am înregistrat 1.840 elevi. Ar fi bine să ne mai apropiem de încă 1.000 de cursanţi până la finele anului, dar nu cred că va fi aşa, pentru că din octombrie în decembrie activitatea şcolilor de şoferi este aproape de zero, mai ales în acest an de criză economică”, a declarat directorul general al companiei Rodell, Vasile Ştefănescu.

Acesta a mai precizat că pentru compania sa cel mai bun an din punct de vedere al numărului de cursanţi a fost 2007, cu 4.000 de elevi, în 2008 numărul acestora fiind puţin mai mic faţă de anul precedent.

Vasile Ştefănescu, care deţine şi funcţia de preşedinte al Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi din România, consideră că şcolile auto Teo, Autogeneral, Biditrans şi Rodell sunt reprezentative pentru Bucureşti, estimînd că au, împreună, o cotă de piaţă de aproximativ 50%.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed