Paradox auto: cei mai mari exportatori sunt de fapt importatori

Programele de tip „Rabla” derulate în mai multe state din Europa şi orientarea clienţilor către maşini mai ieftine au impulsionat exporturile de maşinie low-cost. De pe urma acestor fenomene, nu a profit doar Dacia. Mai mulţi importatori auto din România au simţit oportunitatea, în condiţiile în care cererea pentru piaţa locală s-a înjumătăţit.

După ce au cumpărat maşinile, importatorii au găsit o altă soluţie să scape de stocuri: au revândut maşinile la export. Cel mai celebru caz este cel al mărcii Hyundai. Din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Hyundai a vândut în România aproape 11.000 de maşini. Statisticile Poliţiei privind înmatriculările de autovehicule arată însă, că pe străzile din România au fost înscrise doar 5.500 de maşini Hyundai, adică jumătate din totalul vânzărilor.

Restul a luat drumul exportului, în statele cu o cerere mult mai mare pentru programele de înnoire a parcurilor auto. Dar Hyundai nu este singurul importator român care, într-un an de criză, a devenit… exportator. În aceeaşi situaţie se află un alt brand coreean. Potrivit APIA, Kia a vândut în România peste 6.000 de maşini, însă numai 1.700 se regăsesc în circulaţie, după cum arată datele Poliţiei. Alte 4.400 de autoturisme au fost reexportate. La nivelul întregii pieţe, aproximativ 10% din maşinile care figurează ca vândute pe plan local au fost, de fapt, reexportate.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed